راهنمای سرویس و نگهداری و افزایش عمر تردمیل

whatsapp-share facebook-share telegram-share

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

ورود مقاله: 1393/01/29
person.webp 14056
heart.webp 11

راهنمای سرویس و نگهداری و افزایش عمر تردمیل
نگهداری مناسب از تردمیل باعث افزایش طول عمر و سلامت دستگاه می شود ،برای سلامتی دستگاه نکات زیر قابل توجه است .
 

 

1. محل قرار گرفتن تردمیل :
الف) سطح زیر تردمیل:محل قرار گرفتن تردمیل باید تراز باشد و شیب نداشته باشد و پایه های تردمیل در یک سطح باید قرار بگیرد تا در هنگام استفاده تردمیل دچار لرزش و تکان خوردن نشود.
ب) عدم رطوبت ،نور مستقیم خورشید ،گردو خاک : تردمیل باید در محلی قرار بگیرد که رطوبت نداشته باشد و نور مستقیم خورشید به آن نخورد ،همچنین گرد و خاک در هوا نباشد و محیط منزل و اتاق برای تردمیل مناسب است. نکات بالا باعث کاهش طول عمر تردمیل می شود و باید این عوامل را به حداقل رساند تا طول عمر دستگاه بیشتر شود .
ج) نکته ای برای ورزشکاران : به دلیل اینکه در هنگام استفاده از تردمیل بدن ثابت است و در مجاورت هوای تازه قرار نمیگیرد باید به این نکته توجه کرد که حتما محل قرار گیری تردمیل در کنار پنجره باشد یا به وسیله پنکه هوا جابجا شود تا هوای تازه به ورزشکار برسد . البته بعضی از تردمیل ها فن دارد که اینکار را انجام می دهد.

2. مدت زمان استفاده از تردمیل :
از نظر فنی برای طول عمر بیشتر بر روی تردمیل های خانگی که اکثرا از موتورهای DC  در آنها استفاده شده نباید بیشتر از یک ساعت بصورت متناوب استفاده کرد و بعد از یک ساعت حداقل نیم ساعت برای خنک شدن تردمیل باید ذستگاه را خاموش کرد . اینکار باعث طول عمر بیشتر موتور تردمیل می شود .

3.جلوگیری از آسیب نوسانات برق :
یکی از دلایل شایع برای خرابی قطعات الکترونیکی تردمیل نوسانات برق است . روش جلوگیری از این اتفاق استفاده از محافظ برق است و استفاده نکردن از دستگاه در ساعات پر مصرف برق که اوایل شب می باشد ،چون در این ساعات نوسانات برق بیشتر از ساعت های دیگر است .


4. سرویس و روغنکاری :
تمامی تردمیل ها باید در زمان مناسب روغنکاری شوند و استحکاک بین زیر تسمه نقاله (محل راه روی) و تخته زیر این قسمت باید به کمترین میزان خود برسد . این کار به صورت استاندارد باید هر 20 ساعت استفاده از دستگاه انجام بگیرد و به روش زیر قابل انجام است .

- روش روغنکاری تردمیل
با استفاده از آچار آلن که همراه تردمیل است که عموما" سایز 6 مورد استفاده قرار می گیرد پیچ های رگلاژ انتهای تردمیل را هر کدام 10 دور در جهت خلاف حرکت عقربه های ساعت بگردانید . توجه داشته باشید که پیچ سمت چپ و راست هر کدام باید 10 دور شل شود ،تا دست زیر تسمه برود و بتوانید به وسیله روغن سلیکون باگرید 1000 که داخل کارتن تردمیل موجود است روغنکاری انجام دهید . مقدار روغن باید به اندازه 2 یا 3 قاشق غذا خوری یا همان 3 میلی متر باشد و این روغن باید به اندازه ای باشد که سطح تخته زیر تسمه لغزنده شود و نباید به اندازه ای زیاد باشد که روغن از تردمیل بریزد . روغن را باید کاملا" روی سطح تخته تردمیل پخش کرد تا در مناطقی که پا روی تسمه قرار می گیرد استحکاک کم شود . پس از اتمام کار باید تسمه را در وسط غلطک قرار دهید و پیچ های ریگلاژ را مجدا" در جهت عقربه ساعت بچرخانید . به همان مقدار 10 دور باید سفت شود .

- روش رگلاژ تسمه :
بعضی از مواقع تسمه بعد از مدتی که مورد استفاده قرار می گیرد زیر پا کمی لیز می خورد و در هنگام دویدن این حالت بیشتر اتفاق می افتد . این حالت به دلیل کشیده شدن تسمه و کمی تغییر سایز تسمه است که به وسیله سفت کردن پیچ ریگلاژ که در انتهای تسمه در قسمت غلطک عقب موجود می باشد امکان پذیر است . برای اینکار باید یک دور سمت چپ و یک دور سمت راست را سفت کنید و امتحان کنید اگر مشکل بر طرف شد دیگر نیاز به سفت کردن نیست و اگر برطرف نشد یکبار دیگر این حالت را اجرا کنید . گاهی به دلایل مختلف رگلاژ تسمه بهم میخورد و تسمه به سمتی تمایل پیدا می کند و برای رگلاژ تسمه و در وسط قرار دادن آن باید در هنگامی که دستگاه روشن است پیچ رگلاژی که تسمه به سمت آن حرکت کرده را به تدریج سفت کنید تا تسمه به سمت دیگر حرکت کند و اگر بیشتر از حد دلخواه حرکت کرد باید همان پیچ را کمی شل کنید و این کار را آنقدر ادامه دهید تا تسمه در وسط قرار بگیرد و برای اطمینان از رگلاژ درست سرعت تردمیل را افزایش دهید و چند دقیقه صبر کنید تا مطمئن شویذ تسمه در جای خود قرار می گیرد

 

منبع : آتي اسپرت

دستگاه ورزشی چگونه در رسیدن به وزن ایده آل به ما کمک  می کند؟

با استفاده از یک دستگاه ورزشی، می توانید روزانه کالری بیشتری مصرف کنید و بعد از گذشت چند هفته، علاوه بر کاهش وزن و شرایط وزن ایده آل، به فیزیک مناسب بدنی خود برسید. هر دستگاه ورزشی، کالری متفاوتی مصرف می کند. برای اطلاع از بهترین شیوه ورزش برای لاغری و میزان کالری مصرفی هر دستگاه ورزشی، بر روی اسم هر یک از آن ها کلیک کنید.

میزان کالری مصرفی تردمیل ، دوچرخه ثابت ، فوتبال دستی ، میز بیلیارد ، میز پینگ پنگ ، دمبل ، دستگاه بدنسازی چند کاره و ایرهاکی را در ادامه مشاهده نمایید.

heart.webp 11

شما هم می توانید در مورد این مقاله نظر دهید

تعداد رای : 6 میانگین امتیاز : 2/3

نظرات کاربران در مورد این مقاله

close.webp banner-diet.gif
upfooter
فروشگاه لوازم ورزشی تردمیل دوچرخه ثابت فوتبال دستی میز بیلیارد
میز پینگ پنگ ایرهاکی صندلی ماساژور ماساژور پا
Top