راهنمای خرید صندلی ماساژور

whatsapp-share facebook-share telegram-share

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تاریخ ویرایش: 1400/02/21
ورود مقاله: 1396/01/01
person.webp 19395
heart.webp 10

ماساژ یکی از قدیمی ترین و پر اهمیت ترین کارهایی است که از زمان های قدیم تا به امروز بین مردم جا افتاده است. جنبه درمانی ماساژ اهمیت این کار را چندین برابر کرده است و باعث شده در تمامی نقاط دنیا ماساژ مخصوص با توجه به سلایق مردم کشور خود را داشته باشند. مانند ماساژهای معروف تایلندی که توجه مردم کشورهای دیگر را نیز به خود جلب کرده است. همچنین می توان به ماساژهای ایرانی، ژاپنی، چینی، سوئدی و … اشاره کرد.

تحقیقات علمی نشان داده است که اکثر کم کاری ها و به دست آوردن نتایج نامطلوب به دلیل بروز استرس می باشد که ماساژ یکی از کارآمدترین عوامل در کاهش استرس و بروز آن می باشد. ماساژ باعث ایجاد اکسیژن رسانی به مغز، شادابی، افزایش قدرت ذهنی و هوشیاری، استراحت اعصاب و … می شود و همچنین از بروز بیماری هایی نظیر درد ستون فقرات، کوفتگی و گرفتگی عضلات، درد سیاتیک، بی خوابی، سردردهای شدید، سرطان پستان و افسردگی جلوگیری می کند و اگر فردی دچار این گونه بیماری ها باشد با استفاده صحیح و به موقع از ماساژ توسط افراد ماهر و حرفه ای، می تواند این درد ها را بهبود بخشید.

معرفی صندلی ماساژور (massage chair)
اما چگونه یک فرد حرفه ای و کار آمد برای ماساژ پیدا کنیم؟ پیدا کردن فردی آموزش دیده و متخصص کار ساده ای نیست و غیر از آن هماهنگ شدن و در دسترس بود این افراد به سادگی امکان پذیر نمی باشد از این رو با پیشرفت تکنولوژی و بهره گیری از علم مهندسی، وسیله ای ساخته شد که در نه تنها کار ماساژ را انجام دهد بلکه در هر ساعت از شبانه روز در دسترس کاربران می‌باشد و به این ترتیب صندلی ماساژور اختراع شد.

انواع صندلی ماساژور
صندلی ماساژور که روز به روز بر کارایی و اثر بخشی آن ها افزوده می شود همچون یک ماساژور حرفه ای عمل می کنند. به عنوان مثال از قابلیت های این نوع صندلی می توان مالش های عمیق و سطحی، حرکت های رفت و برگشتی، فشردن، حرکت های ضربه ای آرام و گرم کردن بدن را نام برد.

 

جهت مشاهده و مقایسه انواع صندلی ماساژ کلیک کنید.

 

مبل یا صندلی ماساژور بر اساس شیوه ماساژ به سه دسته تقسیم می شود:

1- صندلی هایی که کار ماساژ را به صورت رول مکانیکی انجام می دهد.
2- صندلی هایی که کار ماساژ را به صورت لرزشی و یا به حالت ویبره انجام می دهد.
3- نوع سوم و کاملترین نوع صندلی ماساژور، علاوه بر ماساژ رول مکانیکی و ویبره، مجهز به کیسه های هوا می باشند.مدل‌هایی از این نوع صندلی، دارای سیستم اسکن بدن می باشد که بعد از اسکن از بدن فرد، تشخیص می دهد که چه نوع و چه اندازه ماساژ برای فرد مطلوب می باشد.
نکته مهمی که باید به آن اشاره کرد این است که صندلی های ماساژور به گونه ای طراحی شده اند که برای بدن مرد و زن قابل تنظیم می باشد و مهم تر اینکه زمانی که می خواهید از صندلی ماساژ خود استفاده کنید نیازی به درآوردن لباس ها و همچنین روغن زدن به بدن خود را ندارید. با رعایت بهداشت همه افراد خانواده می توانند از این صندلی استفاده کنند.

چگونه از صندلی ماساژور مراقبت کنیم؟

مراقبت از صندلی ماساژور یکی از مهمترین مواردی است که برای افزایش طول عمر صندلی باید به کار برد. اما چگونه؟ در زیر به چند نمونه از کارهای مهم در حفظ این وسیله اشاره می کنیم:

1-  اکثر روکش های صندلی ماساژور از نوع چرمی می باشند که به راحتی می توان آن ها را با مواد شوینده ضعیف پاک کرد.
2- برخی از روکش های صندلی ماساژ، پارچه ای و قابل جدا شدن هستن که می توان هر چند وقت یکبار آن ها را جدا کرد و با مواد شوینده قوی آن ها را شست و شو داد . دقت کنید که پس از جدا سازی روکش، به یکباره آن را داخل مواد شوینده نکنید.
3- زمانی که لک و یا کثیفی جزئی بر روی روکش این نوع صندلی ها وجود دارد، بهترین کار این است که با اسپری های شوینده روی لکه و یا کثیفی اسپری کنید و با یک پارچه نمدار روی آن بکشید تا پاک شود. این کار را چندبار تکرار کنید تا همه مواد شوینده به طور کلی از روی آن پاک شوند.
4- هیچگاه صندلی ماساژور را جلوی نور مستقیم خورشید قرار ندهید زیرا باعث خشک شدن و ترک چرم می شود و به مروز زمان روکش صندلی دچار پارگی می شود.
5- برای جلوگیری از خشکی روکش های چرمی می توانید از روغن های مخصوص چرم صندلی استفاده کنید که در انواع مختلف عطری نیز در بازار وجود دارند.
6- هیچگاه وزنی بیشتر از وزن استاندارد دستگاه به آن وارد نکنید زیرا باعث عملکرد ضعیف دستگاه و همچنین خرابی آن در مدت زمان اندک می شود.
7- زمانی که می خواهید به خرید صندلی ماساژ بپردازید حتما ابعاد بدنی و ابعاد صندلی را در نظر بگیرید تا هنگام استفاده از آن با مشکل رو به رو نشوید. به عنوان مثال برخی از صندلی های ماساژ به علت داشتن ابعاد بزرگ، برای افرادی که جسه ریزی دارند، مناسب نیست و نتیجه مطلوب را نخواهند دید.
8- یکی از موارد بسیار مهم صندلی طبی یا ارگونومیک بودن می باشد که هنگام خرید صندلی ماساژور، باید به آن توجه داشت. در طراحی و ساخت بسیاری از صندلی‌ها ماساژ ارگونومی رعایت نشده و افراد در هنگام استفاده از این نوع صندلی ها از رضایت کامل برخوردار نیستند.

 

جهت مشاهده و مقایسه انواع صندلی ماساژ کلیک کنید.

 

تعمیر صندلی ماساژور
زمانی که مهلت گارانتی صندلی تان به پایان رسیده شما عزیزان می توانید برای تعمیر صندلی ماساژور خود با شرکت هایی تماس بگیرید که وارد کننده و تعمیر کننده قطعات ورزشی و یا صندلی ماساژ می باشند که برای دستیابی به شماره های تلفن این شرکت‌ها می توانید در گوگل www.google.com جست و جو دقیق تری انجام دهید.

نکات مورد توجه هنگام خرید​

1- قیمت صندلی ماساژور : مهم ترین بحث برای خرید هر نوع کالایی بحث قیمت آن می باشد که بسیار حائز اهمیت است .قیمت ها برای خرید صندلی ماساژور بسیار متغیر می باشند و اختلاف قیمت ها بخاطر نوع صندلی ، برند، امکانات و کیفیت صندلی ماساژور می باشد.

 البته قيمت هميشه تعيين كننده نيست، پيشنهاد مي كنيم علاوه بر در نظر گرفتن قيمت هاي مختلف، پارامتر هاي زیر را نیز در نظر گرفته و بر روي مشخصات دستگاهي كه مناسب شماست تمركز نماييد. با ديدن همه مدل هاي صندلی ماساژور در آتي اسپرت، می توانید گزينه مناسب تر با توجه به بودجه مورد نظر خود بيابيد .

2- مشورت با پزشک در ارتباط با خرید صندلی ماساژور : قبل از خرید یک صندلی یا مبل ماساژور بهتر است با یک پزشک فیزیوتراپ یا متخصص استخوان و عضله مشورت کنید؛ زیرا ممکن است بدن شما اصلا مجاز به ماساژ گرفتن نباشد یا اینکه ممکن است برخی از قسمت‌های بدن شما با ماساژ دچار ایراد شوند.

3- نوع صندلی موردنظر را مشخص کنید : صندلی‌های ماساژ در انواع گوناگونی در بازار موجودند. برخی قابل استفاده به صورت خوابیده هستند و برخی نیز تنها به‌طور ضربه‌ای ماساژ می‌دهند. دسته‌ای از صندلی‌ها ویژگی‌های بیشتری دارند. پس قبل از خرید در مورد این ویژگی‌ها تحقیق کنید و نوع صندلی را مشخص کنید تا هنگام خرید سردرگم نشوید.

4- ابعاد و طرح و رنگ صندلی ماساژور : برای همه ما طرح و رنگ بر اساس ست لوازم منزلمون بسیار مهم می باشد و صندلی ماساژور هم از این قاعده مستثنی نیست . شما می توانید طرح و رنگ مورد نظرخود را انتخاب کنید . همینطور ابعاد صندلی نکته بسیار مهمی می باشد زیرا در خانه های جدید بحث فضای اشغالی ، یکی از نکات اصلی خرید دستگاه می باشد.

5- قابلیت های صندلی ماساژور : بهتر است قبل از خرید صندلی ماساژور از امکانات و قابلیت هایی که می تواند داشته باشد اطلاعات کسب کنید. صندلی های ماساژور ویژگی های زیاد و متفاوتی دارند که برخی از این ویژگی ها در زیر اشاره شده است.

 

 

کیسه های هوا : دارا بودن کیسه های هوا در نقاط کمر و نشیمنگاه و بغل نشیمنگاه و ساق پا و دست ها
تعداد نواحی ماساژ دهنده : قابلیت ماساژ در نواحی کمر و پاها و نشیمنگاه و دست ها
انواع ماساژ : انواع مختلف ماساژ از قبیل ماساژ موجی ، کششی ، بادی  و  ویبره
قابلیت تنظیم نواحی ماساژ : امکان تنظیم ماساژ در قسمت های مختلف صندلی ماساژور مانند قسمت پا و پشت سر و ناحیه کمر
گرمکن : دارا بودن گرمکن در ناحیه کمر و یا قسمت های دیگر
قابلیت ماساژ ساق پا و کف پا ، دست
تنظیم زمان استفاده از صندلی ماساژور : زمان استفاده از مبل ماساژور  قابل تنظیم است .
قابلیت پخش موزیک و ویدئو : قابلیت پخش موسیقی یا ویدئو که توسط کابل مخصوص یا فلش امکان پذیر می باشد.
نوع نمایشگر : LCD  یا  LEDو یا ریموت کنترل ساده
تعداد ماساژ اتوماتیک : وقتی گفته می شود صندلی ماساژور با 6 نوع ماساژ اتوماتیک ، یعنی 6 نوع ماساژ را بدون برنامه ریزی اعمال می کند و نیازی به برنامه ریزی ندارد .
میزان حافظه : قابلیت ذخیره سازی ماساژهای اجرا شده و اجرای مجدد آنها
قابلیت مغناطیس درمانی : با استفاده از مگنت در قسمت های ماساژ دهنده باعث تسریع جریان خون موثر می شود و کمک زیادی به ماساژ درمانی میکند
بالا و پایین رفتن ناحیه پشت کمر: امکان نشسته و خوابیده شدن مبل ماساژور
قابلیت استفاده تجاری : آیا صندلی مورد نظر اسکناس خور است ؟ یا قابلیت استفاده طولانی در مراکز عمومی از قبیل مترو و فرودگاه و کافی شاپ و ..... را دارا می باشد یا اینکه برای استفاده در منزل است ؟

6- برند ، گارانتی و کشور سازنده صندلی ماساژور : برخي از افراد حساسيت خاصي روي كشور سازنده دستگاهي كه خريداري مي كنند دارند. اكثر صندلی ماساژورهای موجود در بازار ايران ساخت كشورهاي تايوان، چين، اسپانيا، سوییس مي باشند. اين پارامتر تاثير بسزايي در قيمت صندلی ماساژور خواهد داشت كه هميشه باعث افزايش كيفيت نيست. نكته اي كه بيشتر حايز اهميت است، داشتن گارانتي و خدمات پس از فروش صندلی ماساژوری است كه خريداري مي نماييد. تمامي صندلی ماساژورهای آتي اسپرت داراي گارانتي اورجينال شركت سازنده مي باشد كه در جزييات كالا قابل مشاهده است.

 

بیش از 100 مدل صندلی ماساژور در آتي اسپرت

بهتر است قبل از خرید صندلی ماساژور، انواع مدل های صندلی ماساژور برای وزن های مختلف و امکانات مختلف را مشاهده نموده و با هم مقایسه نمایید.

در آتي اسپرت این امکان را فراهم نمودیم تا بتوانید از بین بیش از 100 مدل صندلی ماساژور، بهترین و مناسب ترین گزینه را انتخاب کنید.

 

جهت مشاهده و مقایسه انواع صندلی ماساژ کلیک کنید.

 

همچنین بخش مشاوره و فروش آتي اسپرت، با بیش از 10 سال تجربه در زمینه تجهیزات ورزشی، آماده راهنمایی شما جهت انتخاب بهتر می باشند.

تلفن مشاوره و فروش صندلی ماساژور - 09901407020 خط ویژه - خانم ساور

 

دستگاه ورزشی چگونه در رسیدن به وزن ایده آل به ما کمک  می کند؟

با استفاده از یک دستگاه ورزشی، می توانید روزانه کالری بیشتری مصرف کنید و بعد از گذشت چند هفته، علاوه بر کاهش وزن و شرایط وزن ایده آل، به فیزیک مناسب بدنی خود برسید. هر دستگاه ورزشی، کالری متفاوتی مصرف می کند. برای اطلاع از بهترین شیوه ورزش برای لاغری و میزان کالری مصرفی هر دستگاه ورزشی، بر روی اسم هر یک از آن ها کلیک کنید.

میزان کالری مصرفی تردمیل ، دوچرخه ثابت ، فوتبال دستی ، میز بیلیارد ، میز پینگ پنگ ، دمبل ، دستگاه بدنسازی چند کاره و ایرهاکی را در ادامه مشاهده نمایید.

heart.webp 10

شما هم می توانید در مورد این مقاله نظر دهید

تعداد رای : 9 میانگین امتیاز : 4/3

نظرات کاربران در مورد این مقاله

close.webp banner-diet.gif
upfooter
فروشگاه لوازم ورزشی تردمیل دوچرخه ثابت فوتبال دستی میز بیلیارد
میز پینگ پنگ ایرهاکی صندلی ماساژور ماساژور پا
Top