راهنمای خرید فوتبال‌ دستی و نکاتی که باید قبل از خرید بدانید

whatsapp-share facebook-share telegram-share

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تاریخ ویرایش: 1400/02/21
ورود مقاله: 1394/02/07
person.webp 23387
heart.webp 26

راهنمای خرید فوتبال‌ دستی و نکاتی که باید قبل از خرید بدانید

خرید فوتبال دستی یکی از هیجان‌انگیزترین کارهایی است که می‌توانید انجام بدهید. باور کنید! دور هم جمع شدن دوستان و خانواده برای انجام یک بازی جذاب و مهیج، ایده خوبی نیست؟ قطعا هست.

انواع فوتبال دستی

برای اینکه کل فرایند خرید سریع و راحت باشد، بهتر است به درستی انواع میز فوتبال دستی را بشناسید.

برخی از مدل ها دارای پایه هستند و نیاز به ایستاده بازی کردن دارد و برخی دیگر نشسته. آنها در اندازه های مختلف و طرح هایی زیبا و جالب ارائه می شوند. بسته به سطح مهارت شما، محدودیت های بودجه و فضای موجود برای قرار گیری، می توانید میز مناسب را انتخاب کنید.

۱- میز فوتبال دستی استاندارد (پایه دار)​

این نوع به فوتبال دستی استاندارد نیز شناخته می شود که دارای اندازه کامل است و طوری طراحی شده است که قبل و بعد از هر بار استفاده در محل باقی می ماند؛ احتمالا محبوب ترین مدل در بین همه فوتبال دستی ها نیز است.

اگر از چوب طبیعی ساخته شده باشد، وزن بیشتر و قیمت بالایی خواهد داشت، مدل های ارزان تر با استفاده از ترکیبی از MDF و چوب طبیعی و یا کاملا از MDF ساخته می شود که وزن بسیار کمی دارند. بیشتر مدل های استاندارد از اجزای قوی و با کیفیت بالا ساخته شده اند تا برای چندین سال قابل استفاده باشد.

برخی از لوازم ورزشی – تفریحی که برای استفاده زیاد طراحی شده اند را می توان در خارج از خانه نیز به کار برد. اما اگر بودجه مسئله ای جدی باشد، اندازه میز یکی از مهمترین عواملی است که باید توجه کنید. به یاد داشته باشید، برخی از مدل های ارزان تر، در اندازه کامل (اندازه استاندارد) ساخته نشده اند و کوچک تر هستند.

میز فوتبال دستی در اندازه های مختلف ساخته می شود، ولی بیشتر در اندازه ۱۵۰ سانتی متر طول و ۷۰ سانتی متر عرض یافت می شوند. همین مورد می تواند یکی از معایب این نوع فوتبال دستی باشد، زیرا ممکن است برای افرادی که فضای کمی دارند مناسب نباشد.

⇐ نکته: این فوتبال دستی ایستاده دارای ۸ میله برای استفاده ۲ تا ۴ نفر به طور همزمان است.

 

جهت مشاهده و مقایسه انواع فوتبال دستی کلیک کنید.

 

۲- فوتبال‌ دستی رومیزی

این مدل اغلب به دلیل کوچک بودن به عنوان مینی فوتبال دستی شناخته می شوند که برای کودکان و افرادی که فضای زیادی در خانه ندارند و حتی می خواهند میز خود را به راحتی جابجا کنند و در محیط های مختلف بهره ببرند، گزینه ای ایده آل است.

بیشتر والدین ترجیح می دهند که فوتبال دستی نشسته را برای فرزندان خود خریداری کنند، زیرا از یک سو دارای قیمت ارزان و از سویی دیگر بسیار سرگرم کننده برای بچه ها جهت یادگیری، لذت بردن و تفریح است.

مهم است که به یاد داشته باشید که این مدل ها معمولا از پلاستیک یا MDF ساخته شده می شوند که دلیلی بر ارزان بودن آنهاست. بزرگترین مزیت آنها عبارتند از: ذخیره سازی آسان به دلیل ابعاد کوچک، وزن کم و آسان برای جابجایی و قیمت مناسب هستند.

⇐ نکته: به دلیل آنکه برای بازی کردن با این مدل ها نیاز به نشستن بر روی زمین است، مهم است سطح زمین نرم باشد.

۳- میز فوتبال دستی ژتون خور یا سکه ای

نوع ژتون خور فوتبال دستی ها به طور کلی مناسب برای کسب و کارهاست، شما معمولا آنها را در باشگاه های ورزشی و مکان های تفریحی مشاهده کرده اید. این مدل شبیه نوع میزهای ایستاده هستند، تنها با دو تفاوت عمده: وزن بیشتر و ژتون خور بودن. چنین میزهایی به طور کلی گران هستند، زیرا باید پشتیبانی مناسبی برای استفاده در ساعت های طولانی داشته باشد، پس داشتن کیفیت بالا دور از انتظار نخواهد بود.
⇐ نکته: مدل های ژتون خور برای استفاده در خانه مناسب نیستند.

نکات قابل تأمل قبل از خرید فوتبال دستی
حالا که می‌دانید چه انواعی از فوتبال دستی در بازار وجود دارد، بهتر است به ویژگی‌های مهم دیگری که باید در هنگام خرید در نظر داشته باشید هم توجه کنید:

اندازه فوتبال دستی
قبل از انتخاب فوتبال دستی باید به ابعاد آن توجه کنید. خانه‌های آپارتمانی کوچک، فضای زیادی برای قرار دادن یک میز بزرگ پایه‌دار فوتبال‌ دستی ندارند. علاوه بر ابعاد خود صفحه و زمین مستطیلی بازی، حواس‌تان به دسته‌ها هم باشد. دسته‌ها هم بخشی از فضا را اشغال می‌کنند.

تعداد دروازه‌بان‌های فوتبال دستی
بعضی از انواع فوتبال دستی، سه آدمک دروازه‌بان دارند و برخی فقط یک دروازه‌بان. انتخاب اینکه کدام یک مناسب‌تر است به ترجیحات شخصی‌تان مربوط است اما بدانید که سرعت بازی در مواردی که فوتبال دستی شما، سه دروازه‌بان در هر سمت دارد بسیار بیشتر خواهد بود. ضمنا دفاع از دروازه با یک دروازه‌بان کار سخت‌تری است. پس اگر خیلی حرفه‌ای هستید به دنبال خرید فوتبال دستی با یک دروازه‌بان بروید. بازی کردن با یک دروازه‌بان، مهارت‌های حرفه‌ای‌تان را در بازی افزایش می‌دهد.

اما اگر قرار است بازی را برای کودکان خریداری کنید، بهتر است به دنبال گزینه‌هایی با سه دروازه‌بان باشید تا کار برای‌شان ساده‌تر شود. ناگفته نماند که انواعی از بازی وجود دارد که می‌توان تعداد دروازه‌بان‌های آدمکی را انفرادی یا سه تایی کرد؛ انتخاب با شماست.

جهت آدمک‌های فوتبال دستی
یادتان باشد، نوعی از فوتبال دستی را انتخاب کنید که آدمک‌های آن جهتی رو به دروازه حریف داشته باشند. اگر آدمک‌ها کاملا صاف روی میله‌های هر ردیف قرار بگیرند و بدن‌شان به سمت دروازه مقابل زاویه نداشته باشد، چرخاندن و حرکت دادن آنها کمی دشوار می‌شود و روند بازی را به هم می‌ریزد. بعضی از انواع فوتبال دستی مجهز به تراز هستند تا هر دو سمت زمین بازی برای طرفین کاملا در یک حالت قرار بگیرد و شیبی اضافه به سمت یکی از دروازه‌ها وجود نداشته باشد. اگر زمین شیب داشته باشد، توپ به راحتی قِل می‌خورد و برای یک تیم وارد دروازه می‌شود.

 

جهت مشاهده و مقایسه انواع فوتبال دستی کلیک کنید.

 

دسته و میله بازی فوتبال دستی
میله‌هایی که آدمک‌های فوتبالیست روی آن قرار گرفته‌اند نهایتا به دسته‌ای منتهی می‌شوند که شما در دست می‌‌گیرید و فرماندهی بازی را عهده‌دار می‌شوید. اگر میله‌‌های مذکور توخالی و سبک باشند، سرعت شما در چرخاندن دسته‌ها بیشتر می‌شود. در واقع، میله‌های توخالی باعث افزایش سرعت حرکت دسته‌ها می‌شوند(مناسب برای کودکان) و به پویایی بازی کمک می‌کنند. به خاطر داشته باشید که هیچ مشکلی با میله های تو پُر وجود ندارد، آنها در واقع برای بازی با سرعت کم مناسب هستند و مقاومت آنها نسبت به میله های توخالی به مراتب بیشتر می باشد.
میله های تلسکوپی برای امنیت شدید کودکان طراحی شده اند. این ویژگی باعث می شود زمانی که میله ها به جلو و عقب حرکت می کنند، دستان آنها از آسیب به دور باشند.

جنس فوتبال دستی
مدل های فوتبال دستی به شدت متفاوت هستند، به ویژه هنگامی که سراغ نوع متریال آن می روید. برخی از رایج ترین متریال مورد استفاده برای ساخت آنها عبارتند از: چوب طبیعی و MDF
MDF نسبت به چوب در برابر ضربه، رطوبت و موریانه مقاوم تر است.

10 راهکاری که شما با توجه به آن خیلی راحت میتوانید به یک فوتبال دستی باز حرفه ای تبدیل شوید .

1- اگر بازی‌های حرفه‌ای را ببینید، از شدت چرخش دسته‌ها لذت می‌برید. مراقب باشید و جوگیر نشوید، اگر دسته‌ها را بدون هدف بچرخانید، گل که نمی‌زنید هیچ، گل به خودی می‌زنید.
 

2-  توی فوتبال واقعی دو تا سبک داریم. سبک دفاعی مثل اینتر میلان مورینیو و سبک هجومی مثل بارسلونا گواردیولا. همیشه هم بین این کارشناس‌ها سر این‌که دفاع مهم‌تر است یا حمله، دعوا بوده است. خیال‌تان راحت، توی فوتبال دستی فقط بازی تیم حریف را مثل کلود ماکله‌له خراب کنید، گل زدن خیلی آسان‌تر می‌شود!


3-  وقتی بچه بودیم، موقع فوتبال بازی‌کردن توی کوچه‌مان، سر این‌که گل دیواری قبول است یا نه، کلی دعوا می‌کردیم. آخرش هم قلدرتر‌ها حرفشان به کرسی می‌نشست. سازندگان فوتبال دستی برای رفع همیشگی این دعوا، گل دیواری را قانونی کردند. دیوارها یارهای نامرئی هستند، پس دیواری بازی کنید.

4-  موقع قضاوت بازی فوتبال، کمک داورها نیمه‌های زمین را بین خودشان تقسیم می‌کنند تا اگر توپی آمد، آفساید را بتوانند راحت‌تر تشخیص دهند. اگر تیم مقابل‌تان خیلی سرعتی بازی می‌کند، مثل کمک داورها به نیمه خودتان نگاه کنید، این‌جوری زودتر توپ را می‌بینید.

5-  بازیکنان فوتبال دستی توانایی هد زدن، هند کردن، تکل زدن، کله را در مقابل توپ گذاشتن و ایضا پرتاب لنگ مبارک را در جهت سد کردن توپ، ندارند. بنابراین این وظیفه خطیر بر عهده شماست که دفاع را این‌قدر تو در تو کنید که همه دروازه را پوشش دهد.


6-  از بزرگان فوتبال دستی نقل است که «کسانی که با دو دست «خر شوتی» می‌کنند به بهشت نمی‌روند!» پس اگر برای زدن شوتی که پای بازیکنان مقابل‌تان را بشکند (مثل شوت‌های کاکرو) یکی از دسته‌ها را رها کردید، باید منتظر ضایع شدن توسط تیم حریف هم باشید.

7-  گاهی این دروازه‌بان‌ها، یک شوت ساده را که می‌گیرند، چهار تا ملق می‌زنند و خودشان را روی زمین ولو می‌کنند که هر که نداند فکر می کند شوت سوباسا را گرفته‌اند! شما هم از این تکنیک جهت کاهش سرعت بازی استفاده کنید و توپ را گوشه زمین نگه دارید. البته ممکن است با این کار تیم حریف در اعتراض از جمله «داور دقت کن!» یا جمله سنگین‌تر «داور خیلی دقت کن!» استفاده کند.

8-  چون این فوتبال از نوع دستی است، زدن یک دستی، دو دستی، رو دستی و حتی کشیدن ترمز دستی در مقابل حریف مجاز است. پس به‌خصوص جلوی دروازه ساده بازی نکنید. در غیر این صورت تیم حریف دست شما را می‌خواند و به شما پشت دستی می‌زند، طوری که دستتان کبود شود!

9-  اینجا اوت کنار، اوت پشت دروازه و کرنر نداریم. پس فقط توپ از یک‌جا از زمین خارج می‌شود، آن هم دروازه است. اگر کمی از دروازه و سنگر‌بان آن غفلت کنید، سریع گل می‌خورید. سعی کنید همیشه دروازه‌بان را وسط نگه دارید و اگر کمی بازی‌بلد شدید، رویش به‌عنوان یک گل‌زن خوب حساب کنید.

10-  جنگ روانی بخشی از بازی حرفه‌ای است، تا می توانید کری بخوانید و برای خودتان لقب‌هایی مثل سلطان، نائب سلطان، امپراتور، فست و... انتخاب کنید. در این صورت حریف از ترس شما گل به خودی هم خواهد زد.

منبع : آتي اسپرت
 

دستگاه ورزشی چگونه در رسیدن به وزن ایده آل به ما کمک  می کند؟

با استفاده از یک دستگاه ورزشی، می توانید روزانه کالری بیشتری مصرف کنید و بعد از گذشت چند هفته، علاوه بر کاهش وزن و شرایط وزن ایده آل، به فیزیک مناسب بدنی خود برسید. هر دستگاه ورزشی، کالری متفاوتی مصرف می کند. برای اطلاع از بهترین شیوه ورزش برای لاغری و میزان کالری مصرفی هر دستگاه ورزشی، بر روی اسم هر یک از آن ها کلیک کنید.

میزان کالری مصرفی تردمیل ، دوچرخه ثابت ، فوتبال دستی ، میز بیلیارد ، میز پینگ پنگ ، دمبل ، دستگاه بدنسازی چند کاره و ایرهاکی را در ادامه مشاهده نمایید.

heart.webp 26

شما هم می توانید در مورد این مقاله نظر دهید

تعداد رای : 32 میانگین امتیاز : 3/2

نظرات کاربران در مورد این مقاله

no-photo.webp

محمد آریا

0
0
1399/08/10

باعرض سلام .برای کسب وکارچه جنس ومدل مناسب. دو میز برای داخل گیم نت میخواستم البته خیلی گران قیمت هم نباشه لطفا راهنمایی بفرمایید ممنون ومتشکر.

پاسخ آتی اسپرت : سلام محمد عزیز ..... لطفا با بخش فروش تماس بگیرین و از مشاوره همکاران من استفاده کنین

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
0
0
no-photo.webp

کسری

1
2
1397/12/01

عالی

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
1
2
no-photo.webp

کسری رحمتی

1
0
1397/12/01

سلام خسته نباشید . پسر عموی من چند وقت پیش یکی از محصولاتتون رو خریداری کرد اما چون بلد نیست نمیتونه بازی کنه خواستم اگه امکانش هست راهنماییم کنین ویدئو اموزشی اصولب و خوبی اگر هست بهمون معرفی کنید که اصولی یاد بگیریم فوتبال دستی رو ممنون

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
1
0
no-photo.webp

نصیر ابراهیمی

7
3
1397/10/28

سلام. شما استثنائی و بی نظیر هستین. اگر پول داشتم همه محصولاتتون رو میخریدم. یروزی مشتری پروپاقرصتون میشم. الانم که هوادار پروپاقرصتونم. موفقیت روز افزونتون آرزوی منه.

پاسخ آتی اسپرت : سلام دوست عزیز ..... ممنون از پیام پرمهرتون ..... ما هم برای شما آرزوی موفقیت داریم و باعث افتخار که مشتری خوبی مثل شما داشته باشیم

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
7
3
no-photo.webp

روح اله

10
6
1394/03/26

جالب و بامزه بود

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
10
6
close.webp banner-diet.gif
upfooter
فروشگاه لوازم ورزشی تردمیل دوچرخه ثابت فوتبال دستی میز بیلیارد
میز پینگ پنگ ایرهاکی صندلی ماساژور ماساژور پا
Top