نکات کم کردن وزن با ترازو

whatsapp-share facebook-share telegram-share

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

ورود مقاله: 1394/01/23
person.webp 13062
heart.webp 2

ترازو دستگاهی جهت تعیین وزن اجسام می باشد که از سالیان دور نیاز انسان ها در مصارف گوناگون بوده است ، در مواردی نیز علاوه بر وزن کلی اجسام ، وزن ترکیبی اجسام نیز توسط ترازو توزین می گردد ، ترازوی طلا کشی که به ترازو زرگری نیز معروف می باشد ، در زمان توزین ، ترازو ، وزن طلای بکار رفته در اجسام ، را توزین و مشخص می نماید ، در نمونه ی دیگر می توان تعیین وزن و ترکیب وزنی آلیاژ های فلزی را نام برد .

ترازو یکی از قدیمی ترین ابزار جهت اندازه گیری می باشد ، که گذشته ی صنعت ترازو به حدود 5000 سال قبل از میلاد باز می گردد ، با توجه به مقبره های فراعونه ی مصر دیده می شود که نقاشی ترازو نیز بر روی مقبره ها حکاکی و درج گردیده است همچنین در زمان عهد عتیق به ترازو نیز اشاره های کوچکی گردیده است . در زبان عربی نام ترازو ، میزان می باشد که در قران کریم نیز ترازو را با این نام به عنوان بر پا دارنده ی عدل و وسیله ای جهت سنجش معرفی شده است . ترازو در گذشته کاربرد دیگری داشت که جهت اندازه گیری زمان نیز به کار می رفت ، در ریاضیات نیز از ترازو برای بدست آوردن نسبت مستقیم و معکوس استفاده می گردید .

ترازو امروزه در مدل های بسیار متنوع در حال تولید و پیشرفت می باشد ، ترازو سالهای زیادیست که از مدل ترازوی قپانی ، ترازوی عقربه ای به ترازوی دیجیتالی تغییر یافته و ابزار استفاده شده در ترازوی دیجیتال نسبت به ترازو عقربه ای بسیار حساس تر و دقیق تر گردیده است ، دقت ترازو دیجیتال امروزه از اهمیت بسیار زیادی برخودار می باشد که از این جهت نیز تنوع محصولی ترازو آغاز گردید .

ترازو ها در مدل ترازو آزمایشگاهی ، ترازو صنعتی ، ترازو فروشگاهی در حال تولید می باشند که تنوع مدل های معرفی شده ی ترازو نیز خود به گروه های دیگری تقسیم می گردد . ترازو متشکل از قطعاتی ست که با هماهنگ و تنظیم شدن به صورت همزمان و وابسته به یکدیگر عمل توزین را به نتیجه می رسانند .

نمایشگر : نمایشگر جهت نمایش توزین انجام شده توسط ترازو می باشد .

بدنه ی ترازو : باکسی است که در مدل های گوناگون بر حسب نوع مصرف تعیین می گردد .

نکات کم کردن وزن با ترازو
هر روز وزن کردن ممنوع

وقتی که رژیم دارید و می‌خواهید وزن کم کنید، دوست دارید که هر روز وزن‌تان را محاسبه کنید اما ما به شما پیشنهاد می‌کنیم این کار را انجام ندهید.
وزن هر روز و حتی در طول روز در حال تغییر است و انجام هر روزه این کار، معیار دقیقی در اختیارتان قرار نخواهد داد. پس فقط هفته ای یک بار وزن‌تان را اندازه گیری کنید تا معیار بهتر و دقیق‌تری از تغییر آن بدست آورید.
به عدد توجه نکنید.
تمرکز کردن بیش از اندازه بر روی مقدار وزن‌تان فقط باعث استرس شده و حتی ممکن است شما را از ادامه هدف‌تان بازدارد.
به جای این موضوع بر روی هدف‌تان تمرکز کنید. هدف‌تان سلامتی و تناسب اندام است پس صبر داشته باشید و به دنبال نتیجه سریع نباشید. به مرور و با رعایت رژیم غذایی و هم چنین انجام ورزش، به وزن ایده آل تان خواهید رسید.
از یک ترازو یکسان استفاده کنید.
ترازویی را خریداری کنید که دقت بالایی داشته باشد و سپس تا انتهای برنامه و هدفتان از آن استفاده کنید.
وزن کردن با ترازوهای مختلف، به دلیل اینکه هر کدام میزان دقت متفاوتی دارند، باعث می‌شوند که نتوانید معیار درستی از تغییرات وزن‌تان داشته باشید.
لباس مناسبی بپوشید.
یکی از عواملی که در مقدار وزن‌تان تاثیر گذار است، لباسی است که به تن می‌کنید؛ پس هنگام وزن کردن بهتر است که از لباس مناسب و سبکی مانند تی شرت استفاده کنید.
بهترین زمان برای اندازه گیری
بر طبق تحقیقات انجام شده، صبح‌ها قبل از صرف وعده صبحانه زمان مناسبی برای وزن کردن است چون هیچ وعده غذایی استفاده نشده‌ است و می‌توانید اطمینان داشته باشید که ترازو وزن دقیق‌تری را نشان می دهد.
بعد از غذاهای سنگین و چرب، از ترازو استفاده نکنید.
اگر قصد کاهش وزن را دارید، باید از برنامه غذایی استفاده کنید که حاوی میوه، سبزیجات و وعده‌های سالم باشد.
اگر به هر دلیلی از غذاهای پرنمک یا چرب استفاده کردید، چند روز دست نگه دارید تا بدن نمک و چربی اضافه را دفع کرده و به وضعیت نرمال خود بازگردد و بعد وزن‌تان را اندازه گیری کنید.

ورزش کنید.

ورزش یکی از راه های مفید و موثر برای سلامتی و حفظ تناسب اندام است. پیاده روی یا دویدن از مفید‌ترین و ساده‌ترین ورزش‌ها به شمار می‌آید که در کاهش وزن نیز تاثیر به سزایی دارد.
اگر جز افرادی هستید که به ورزش علاقه دارید، یا برای هدفتان می‌خواهید آن را جز فعالیت‌های روزانه‌تان قرار دهید، می‌توانید با خرید لوازم ورزشی هوازی و استفاده از آن‌ها قدم مثبتی در جهت خواسته‌تان بردارید.افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند،استفاده از تردمیل گزینه مناسبی برایشان خواهد بود.

منبع : آتي اسپرت

دستگاه ورزشی چگونه در رسیدن به وزن ایده آل به ما کمک  می کند؟

با استفاده از یک دستگاه ورزشی، می توانید روزانه کالری بیشتری مصرف کنید و بعد از گذشت چند هفته، علاوه بر کاهش وزن و شرایط وزن ایده آل، به فیزیک مناسب بدنی خود برسید. هر دستگاه ورزشی، کالری متفاوتی مصرف می کند. برای اطلاع از بهترین شیوه ورزش برای لاغری و میزان کالری مصرفی هر دستگاه ورزشی، بر روی اسم هر یک از آن ها کلیک کنید.

میزان کالری مصرفی تردمیل ، دوچرخه ثابت ، فوتبال دستی ، میز بیلیارد ، میز پینگ پنگ ، دمبل ، دستگاه بدنسازی چند کاره و ایرهاکی را در ادامه مشاهده نمایید.

heart.webp 2

شما هم می توانید در مورد این مقاله نظر دهید

تعداد رای : 0 میانگین امتیاز : 0

نظرات کاربران در مورد این مقاله

close.webp banner-diet.gif
upfooter
فروشگاه لوازم ورزشی تردمیل دوچرخه ثابت فوتبال دستی میز بیلیارد
میز پینگ پنگ ایرهاکی صندلی ماساژور ماساژور پا
Top