راهنمای خرید ترازوی آشپزخانه

whatsapp-share facebook-share telegram-share

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تاریخ ویرایش: 1400/02/21
ورود مقاله: 1392/11/15
person.webp 6494
heart.webp 0

 

راهنمای خرید ترازوی آشپزخانه

 

ترازوی آشپزخانه وسیله ای مفید برای آشپزهای حرفه ای است که می خواهند دقیق ترین نتایج پخت و پز را داشته باشند، چون پیمانه ها و قاشق های اندازه گیری می تواند تا حدود 10 درصد بر اندازه گیری مواد تاثیر بگذارد. این خطاهای اندازه گیری باعث می شود که غذایی که قصد پخت آن را دارید هر دفعه مزه و نتیجه متفاوتی داشته باشد. ترازو آشپزخانه مانند هر وسیله دیجیتالی دیگر، ممکن است نواقصی داشته باشند و عملکرد درستی ارائه ندهد. به همین دلیل بسیاری از تولیدکنندگان حداقل گارانتی و ضمانت های دو ساله ارائه می دهند، که هر گونه نقصی باید در این مدت خودش را نشان دهد. در نهایت، بسیاری از ترازوهای مواد غذایی در حال حاضر با باتری های استاندارد کار می کنند، اگر چه بعضی از آنها هم نیاز به باتری های مخصوصی دارند که پیدا کردن آنها می تواند سخت باشد.

 

جهت مشاهده و مقایسه انواع ترازو آشپزخانه  کلیک کنید.

 

نکات مهمی که باید برای خرید ترازو آشپزخانه رعایت نمایید به شرح زیر است :

1-  دنبال دکمه تبدیل ترازو بگردید. بعضی از ترازوها دکمه تبدیل گرم به اونس را در جلوی ترازو دارند. این مورد یکی از ویژگی های مناسب برای آشپزها می باشد که اغلب مجبور به تبدیل واحدهای اندازه گیری هستند.
2 - ترازویی را انتخاب کنید که سینی و صفحه قابل حملی داشته باشد. ترازوهای خوبی که این ویژگی را دارند راحت تر تمیز می شوند.
3- ترازویی با ظرفیت بالا و درجه بندی دقیق را انتخاب نمایید. کارشناسان آشپزی توصیه می کنند که بهتر است ترازو در حدود 5 پوند ظرفیت و درجه بندی آن 0.1 اونس و 1 گرم باشد.
4- صفحه نمایش ترازو را بررسی کنید. ترازوهایی که کاسه و یا سینی بزرگی دارند معمولا صفحه نمایش کوچکتری دارند که این صفحه نمایش کوچک خواندن مقیاس ها و اندازه گیری ها را مشکل می کند. ترازویی را انتخاب کنید که صفحه نمایش بزرگتری داشته باشد.
5-  مصرف کننده ها مدل های جمع وجور را ترجیح می دهند. بسیاری از افراد ترازویی را ترجیح می دهند که بتوانند در داخل کابینت قرار دهند. ترازوهای بزرگ و  سنگین  حجم زیادی از کابینت را اشغال می کنند و حجم زیاد آنها باعث می شود که کار با آنها مشکل باشد.
6-  انتخاب وزن خالص. برای اندازه گیری وزن خالص، ترازو را روی صفر تنظیم می کنیم، که این امر اجازه می دهد کاربران به راحتی وزن مواد را بدون احتساب وزن ظرف اندازه گیری کنند.
7- جستجوی ترازویی با دکمه های بدون درز و شکاف. ترازوهایی را که دکمه های بهم پیوسته و بدون درز و شکاف دارد را انتخاب نمایید. چون آرد و ترکیبات دیگر مواد غذایی می توانند در شکاف دکمه ها و درزها جای بگیرند که با گذشت زمان، می تواند باعث عدم کارکرد درست ترازو گردد.
8-  قبل از خرید ترازو را تست کنید. بعضی از فروشنده ها اجازه می دهند تا مشتریان قبل از خرید ترازو را تست کنند. اگر این امر برای شما هم ممکن باشد، سکه 5 سنتی را وزن کنید تا ببینید آیا مقیاس های ترازو دقیق کار می کنند یا نه. وزن کل سکه باید 25 گرم باشد.

 

منبع : آتي اسپرت

دستگاه ورزشی چگونه در رسیدن به وزن ایده آل به ما کمک  می کند؟

با استفاده از یک دستگاه ورزشی، می توانید روزانه کالری بیشتری مصرف کنید و بعد از گذشت چند هفته، علاوه بر کاهش وزن و شرایط وزن ایده آل، به فیزیک مناسب بدنی خود برسید. هر دستگاه ورزشی، کالری متفاوتی مصرف می کند. برای اطلاع از بهترین شیوه ورزش برای لاغری و میزان کالری مصرفی هر دستگاه ورزشی، بر روی اسم هر یک از آن ها کلیک کنید.

میزان کالری مصرفی تردمیل ، دوچرخه ثابت ، فوتبال دستی ، میز بیلیارد ، میز پینگ پنگ ، دمبل ، دستگاه بدنسازی چند کاره و ایرهاکی را در ادامه مشاهده نمایید.

heart.webp 0

شما هم می توانید در مورد این مقاله نظر دهید

تعداد رای : 0 میانگین امتیاز : 0

نظرات کاربران در مورد این مقاله

close.webp banner-diet.gif
upfooter
فروشگاه لوازم ورزشی تردمیل دوچرخه ثابت فوتبال دستی میز بیلیارد
میز پینگ پنگ ایرهاکی صندلی ماساژور ماساژور پا
Top