15 نکته که قبل از خرید کفش باید بدانید

whatsapp-share facebook-share telegram-share

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

ورود مقاله: 1392/11/30
person.webp 7609
heart.webp 1

 

 

15 نکته که قبل از خرید کفش باید بدانید

 

تمام شنيده‌ايد پاي انسان قلب دوم اوست. بسياري از گذشتگان بر اين باور بودند كه نقاط خاصي از كف پا نمايانگر سلامت بخش‌هايي از بدن است و نياز به مراقبت زيادي دارد تا در همه حال، انسان آرامش داشته‌باشد. براي انتخاب كفش بايد راحتي و سلامت پا را حتما در نظر گرفت.

 

1)كفش مناسب كفشي است كه هنگام پوشيدن طولاني‌مدت، پا را تحت فشار قرار ندهد.

2) هنگام انتخاب كفش‌ در نظر داشته‌باشيد انگشتان پايتان دچار تغيير حالت نشوند و يا كناره‌هاي پايتان تحت فشار ناشي از كفش قرار نگيرند.

3) سعي كنيد كفشي را كه انتخاب مي‌كنيد تنها جنبه زيبايي نداشته‌باشد بلكه از هر لحاظ مانع آسيب ديدنپاي شما در برابر گرما، سرما و ناهمواري‌هاي زمين باشد.

4) خانم‌هايي كه قدي متوسط يا كوتاه همراه با اندامي متوسط و چاق دارند، بهتر است از كفش‌هاي پاشنه‌داري استفاده كنند كه پاشنه‌هايش ضخيم و بلند است. استفاده از اين كفش‌ها، باعث زيباتر شدن حركات و برقراري تعادل بيشتر هنگام راه‌رفتن مي‌شود. البته استفاده از كفش‌هاي پاشنه‌دار سوزني براي اين خانم‌ها مناسب نيست.

5) به موقعيت و شرايط خودتان هنگام خريد كفش دقت كنيد.

6) اگراضافه وزن داريد، پوشيدن كفش‌هاي تخت و راحت به شما توصيه‌ مي‌شود. راه رفتن با كفش‌هاي پاشنه بلند براي كساني‌كه اضافه وزن دارند باعث عدم تعادل مي‌شود.

7) در نظر گرفتن بيماري‌هايي مثل ديابت ممكن است انتخابتان را محدود كند ولي در نهايت با آگاهي بر بيماري و شرايط حاكم بر شما، يك انتخاب صحيح انجام خواهيد داد.

8) در دوران بارداري كفش‌هايي به پا كنيد كه فشار زيادي بر پا و ناحيه پشت شما وارد نكند مثل كفش‌هاي راحت و تختي كه جنس و بافت نرمي دارند. معمولا در اين دوران، بين نيم تا يك نمره، تغيير سايز خواهيد داشت كه با توجه به اين تغيير بايد كفشي مناسب انتخاب كنيد.

9) اگر از كمردردهاي مكرر رنج مي‌بريد،‌حتما با توجه بيشتري كفش‌هايتان را انتخاب كنيد و سعي كنيد كفش‌هاي طبي به پا كنيد زيرا اين كمردردها گاهي از عواقب پوشيدن كفش‌هاي نامناسب و غير استاندارد است.

10) ‌قبل از خريد كفش حتما چندبار آن را امتحان كنيد و مطمئن شويد به پايتان فشار نمي‌آورد.

11) ‌بهترين زمان براي خريد كفش پايان روز است. در طول روز پاهاي شما دما، فشار و استرس زيادي را تحمل كرده و براي انتخابي آگاهانه و شناسايي سايز دقيق و مناسب، وقت مناسب‌تري است.

12) ‌هنگام خريد كفش‌هايي كه قصد داريد با جوراب آنها را بپوشيد، بهتر است جورابي مناسب به پا داشته باشيد كه بسيار نازك يا بسيار ضخيم نباشد.

13) ‌اگر با كفش هاي پاشنه‌دار مشكل داريد بهترين راه حل اين است كه، آنها را به پا كنيد و چندين مرتبه در مقابل آينه‌هاي بزرگ قدم بزنيد، يادتان باشد اول حتما بر ‌روي فرش آنها را امتحان كنيد و از زواياي مختلف حركات و قدم زدن خودتان را در آينه ببينيد. با انجام اين كار، با تسلط و اطمينان خاطر بيشتري مي‌توانيد اين كفش‌ها را بپوشيد.‌

14) ‌بهترين كفش‌ها براي پياده‌روي، كفش‌هايي هستند كه به خوبي پاها را دربر‌گيرند و هنگام پياده‌روي كاملا به عنوان محافظي براي پا عمل كنند و همچنين انعطاف‌پذير باشند و پا در آن خسته نشود. كفش‌هاي پياده‌روي بايد بسيار سبك باشند به نحوي كه اصلا احساس نكنيد كفشي به پا داريد.

15) ‌اگر به صورت حرفه‌اي و مداوم پياده‌روي مي‌كنيد بهتر است كفش‌هاي ساقدار را انتخاب كنيد كه در پياده‌روي‌هاي طولاني‌مدت به ساق پايتان آسيبي نرسد.

 

منبع : عصر ایران

دستگاه ورزشی چگونه در رسیدن به وزن ایده آل به ما کمک  می کند؟

با استفاده از یک دستگاه ورزشی، می توانید روزانه کالری بیشتری مصرف کنید و بعد از گذشت چند هفته، علاوه بر کاهش وزن و شرایط وزن ایده آل، به فیزیک مناسب بدنی خود برسید. هر دستگاه ورزشی، کالری متفاوتی مصرف می کند. برای اطلاع از بهترین شیوه ورزش برای لاغری و میزان کالری مصرفی هر دستگاه ورزشی، بر روی اسم هر یک از آن ها کلیک کنید.

میزان کالری مصرفی تردمیل ، دوچرخه ثابت ، فوتبال دستی ، میز بیلیارد ، میز پینگ پنگ ، دمبل ، دستگاه بدنسازی چند کاره و ایرهاکی را در ادامه مشاهده نمایید.

heart.webp 1

شما هم می توانید در مورد این مقاله نظر دهید

تعداد رای : 0 میانگین امتیاز : 0

نظرات کاربران در مورد این مقاله

close.webp banner-diet.gif
upfooter
فروشگاه لوازم ورزشی تردمیل دوچرخه ثابت فوتبال دستی میز بیلیارد
میز پینگ پنگ ایرهاکی صندلی ماساژور ماساژور پا
Top