7 راهکار مهم برای تغییر ذهن چاق ها

whatsapp-share facebook-share telegram-share

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تاریخ ویرایش: 1400/08/04
ورود مقاله: 1391/04/28
person.webp 9965
heart.webp 0

7 راهکار مهم برای تغییر ذهن چاق ها

چند سال پيش براي فراگیری رانندگي زحمت زيادي كشيديد ، آنقدر رانندگي براي شما سخت بود كه حتي تصور نمي كرديد كه روزي بتوانيد در جاده هاي شلوغ يا خيابان هاي باريك رانندگي كنيد.با خود ميگفتيد: خدايا چطور مي شود در يك لحظه فكرم در پنج جا درگير باشد، فكر پاي راست روي گاز يا فكر پاي چپ روي كلاج يك دست دنده عوض كند و دست ديگر فرمان را كنترل كند و چشمي كه نبايد خطا كند و كاملا مراقب باشد.كار بسيار سخت و پيچيده بود . ولي تلاش زياد كرديد و تصديق رانندگي را گرفتيد .
امروز پشت فرمان مي نشينيد و به جاهاي مختلف ميرويد،خيابانهاي باريك و پر ترافيك را رد ميكنيد بي آنكه لحظه اي دشواري رانندگي راحس كنيد.

آيا از خودتان پرسيده ايد كه چگونه رانندگي تا اين حد براي شما آسان شد؟


جواب اين است:


و عقل دوم كه بيشتر كارهاي روز مره را كنترل مي كند عقل ناخودآگاه يا ضمير ناخودآگاه نام دارد. آموخته هاي قبلي چه صحيح باشد چه غلط آن ها را بدون تفكرو تغيير تكرار مي كند . مثل رانندگي و بسياري از كارهاي ديگر كه ما در طول روز تكرار ميكنيم. اما موضوعي كه ما امروز با آن سرو كار داريم تغذيه است كه جزء رفتارهايي است كه با ضميرناخودآگاه كنترل مي شود . متاسفانه بيشتر آموخته هاي غذايي چاق ها از بچگي اشتباه بوده و تغيير آن كار دشواري است چرا كه رفتارهاي نادرست غذايي در ضمير ناخودآگاه ايشان حك شده و از آنجاييكه ضمير ناخودآگاه تنها مجريست بنابراين تلاشي براي اصلاح اين اشتباهات نميكندبنابراين اين عقل ظاهريست كه با استمرار و تلاش بايد اين رفتارهاي نادرست را تصحيح كند.به عنوان مثال اگر پس از رانندگي با اتومبيلي كه دندهدستي دارد پشت فرمان اتومبيلي بنشينيد كه دنده اتوماتيك دارد متوجه خواهيد شد كه دست و پايتان مدام دنده و كلاج را جويا ميشوند اما اگر اين كار را انجام ندين مرتب تكرار كيد مسلما ديگر اينطور نخواهدبود.در اينجا عقل ظاهري رفتار نادرست ضمير ناخودآگاه رااصلاح ميكند.

عادات بد غذايي، رفتارهاي غلط غذايي است كه در ناخودآگاه ضبط شده و بواسطه اين ضمير آنها را تكرار ميكنيم.

ما مي توانيم ناخودآگاه خود را تغيير دهيم اما همانطور كه در بالا اشاره شد نياز به تلاش و استمرار دارد. به حدي رفتار صحيح را تكرار ميكنيم تا بالاخره روي نوار ضمير ناخودآگاه ضبط شود.در زير چند مثال از كارهاي ناخودآگاه تغذيه را بيان ميكنم:

1. تشنه به سمت يخچال براي نوشيدن آب ميرويد طبيعي ترين رفتار اين است كه تنها آب بنوشيد و در يخچال را ببنديد اما دستبردي هم به كوفته ،برنج ،موز،شربت و يا هر ماده غذايي ديگر كه در يخچال موجود هست ميزنيد. بايد براي مغز تان برنامه ريزي جديد بكنيد كه هر وقت به يخچال براي رفع تشنگي مي رويد ، آب را بنوشيد و يخچال را ترك كنيد.

2. بر سر سفره كاملا سير شده ايد در اين حالت نيز بهترين كار ترك سفره است اما همچنان نشسته ايد و به غذا ناخنك ميزنيد بايد براي مغز تان برنامه ريزي جديد بكنيد كه هر وقت غذا تان تمام شد بلا فاصله سفره را بايد ترك كنيد .

3. در منزل مشغول تماشاي تلويزيون هستيد و اصلا احساس گرسنگي نميكنيد ، خانم در آشپزخانه مشغول پخت حلوا است ،به محض اينكه بوي حلوا به مشامتان برسد با آنكه سير هستيد به سراغ حلوا ميرويد در حاليكه اين رفتار بايد اصلاح شود و بهترين كار ادامه دادن به تماشاي تلويزيون ميباشد .

4. خانم خانه داري هستيد . در آشپزخانه به پخت خورشت فسنجان مشغوليد ، لازم ميبينيد كه فسنجان را بچشيد ، براي اين كارميتوانيد از يك قاشق چاي خوري استفاده كنيد اما متاسفانه ملاقه را انتخاب مي كنيد ،بنابراين بايد براي مغز تان برنامه ريزي جديد بكنيد كه هر وقت خواستيد غذا را بچشيد از قاشق چاي خوري استفاده كنيد.

5. با جارو برقي مشغول جارو كردن خانه تان هستيد چند دانه بادام روي قالي است ، ب جاي آنكه بادام ها را برداشته و كنار بگذاريد ،جاروبرقي را خاموش و به خوردن بادامها مشغول ميشويد در اينجا نيز مغز تان برنامه ريزي جديدي احتياج دارد.بطوريكه اگر هنگام جارو خوراكي ديديد آن را كنار بگذاريد و كارتان را ادامه دهيد .

6. براي صرف شام به رستوران رفته و يك پيتزا براي خودتان سفارش ميدهيد. با آنكه نصف پيتزا نيز شما را سير ميكند اما همه برشهاي پيتزا را ميل ميكنيد در حاليكه بهترين كار اين است كه نيمه باقيمانده را در ظرفي گذاشته و آن را براي وعده ديگري ميل كنيد. پس بايد بايد اين مهم را كه نبايد هر آنچه كه بر روي ميز غذا گذاشته ميشود به طور كامل خورده شود را در ضمير ناخودآگاه خود ثبت كنيد.

7. براي صرف ناهار دعوت ميشويد و تنها دو كفگير برنج نياز شماست.آن را در بشقاب گذاشته و قاشق هاي پر را سريع به سوي دهانتان ميبريد و قبل از ديگران سهم خود را تمام ميكنيد. وقتي دست از غذا بكشيد ميزبان تعارف و اصرارخواهدكرد.مجبور ميشويد كفگير ديگري نيز بكشيد. بهتر است كه نگذاريد ديگران بفهمند كه شما در حال رژيم هستيد . آهسته بخوريد ، قاشق را خيلي پر نكنيد ،بين يك لقمه و لقمه بعدي فاصله بيندازيد .اين بايد برنامه جديدي باشد كه روي ضمير ناخودآگاهتان ضبط ميشود.

در پايان بايد ذهن تان را وادار كنيد كه انديشه هاي منفي و آموخته هاي اشتباه را دور بريزد و انديشه هاي مثبت را جايگزين آن كند . زيرا اندام ما بازتاب انديشه ها و رفتارهاي غذايي ناخودآگاه ماست .
 

 

دستگاه ورزشی چگونه در رسیدن به وزن ایده آل به ما کمک  می کند؟

با استفاده از یک دستگاه ورزشی، می توانید روزانه کالری بیشتری مصرف کنید و بعد از گذشت چند هفته، علاوه بر کاهش وزن و شرایط وزن ایده آل، به فیزیک مناسب بدنی خود برسید. هر دستگاه ورزشی، کالری متفاوتی مصرف می کند. برای اطلاع از بهترین شیوه ورزش برای لاغری و میزان کالری مصرفی هر دستگاه ورزشی، بر روی اسم هر یک از آن ها کلیک کنید.

میزان کالری مصرفی تردمیل ، دوچرخه ثابت ، فوتبال دستی ، میز بیلیارد ، میز پینگ پنگ ، دمبل ، دستگاه بدنسازی چند کاره و ایرهاکی را در ادامه مشاهده نمایید.

heart.webp 0

شما هم می توانید در مورد این مقاله نظر دهید

تعداد رای : 0 میانگین امتیاز : 0

نظرات کاربران در مورد این مقاله

no-photo.webp

صباي يزداني

0
0
1395/02/14

سلام ممنون از ايميلهاتون كاش از طريق تلگرام هم امكان ارسال داشتيد من با پياده روي و كمي رژيم تو ٢/٥ ماه حدود ١٤ كيلو كم كردم ( از شر أضافه وزن راحت شدم) البته هر شب حدود ٢ تا ٣ ساعت راه رفتم خيلي هم راضيم دلگرميم رسيدنم به وزن مطلوب هست البته برنامه runkeeper رو نصب كردم رو موبايلم خيلي خوبه باز ممنون از شما

پاسخ آتی اسپرت : سلام صبا عزیز ...... تبریک میگیم و براتون آرزوی موفقیت داریم

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
0
0
no-photo.webp

پريسا

0
0
1394/08/22

آقاي يوسفي محترم سلام و ارادت واقعا جاي تشكر ويژه داره اين هم اهي و مطالب خوبتون. اين قضيه ضمير ناخودآگاه عاااالي بود انشالله هميشه موفق و پيروز باشيدح

پاسخ آتی اسپرت : سلام پریسا عزیز .......... از نظر شما بی نهایت سپاسگزاریم ........ براتون آرزوی موفقیت و سلامتی داریم

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
0
0
no-photo.webp

آذر

0
0
1392/11/26

باسلام توصیه های بسیارخوبی می کنید من حتما ازآن استفاده می کنم

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
0
0
no-photo.webp

goljoon

0
0
1392/08/25

سلام آتي اسپرت عزیز خیلی ارت ممنونم که همراهمی کمک واقعا بزرگی هستی مقاله هاتون جالبه و همراهیتون از اون جالب تر و ارزشمند تر توفیق الهی یارتون

پاسخ آتی اسپرت : ممنون دوست عزیز .... از نظرتون سپاسگزارم ..... موفق باشید

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
0
0
no-photo.webp

معصومه

0
0
1391/12/26

با سلام ممنون از این همه راهکارهای خوب ومفید من 3کیلو وزن کم کردم دوست دارم باز هم ادامه بدم

پاسخ آتی اسپرت : براتون آرزوی موفقیت داریم معصومه عزیز

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
0
0
no-photo.webp

معصومه

0
0
1391/12/24

با سپاس از این مقاله. واقعن نکته هاش با اینکه کوچک و تکراری بود اما تکرارش برای من فوق العاده لود چون انگار مهره تاییدی شد بر آنچه باید انجام بدم و همچنین یاد گرفتم که چه جوری در برابر انگیزه های اشتباه مقاومت کنم تا زحمات این یک ماهم به هدر نره. بازم ممنونم

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
0
0
no-photo.webp

زرین

0
0
1391/12/13

سپاس از شما یادآوری های بسیار درست و مفیدی بودند.سرلوحه زندگیم قرارمی دهم وشمارادعامی کنم

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
0
0
no-photo.webp

roya

0
0
1391/12/05

سلام ممنونم از این همه راهنمایی بی دریغ امیدوارم همیشه موفق باشید

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
0
0
no-photo.webp

عسل

0
0
1391/12/01

عالي ي ي ي ي بود ممنون و خسته نباشيد .

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
0
0
no-photo.webp

zahra gharaie

0
0
1391/11/27

ازمطالب بسیار مفیدی که برام میفرستید ممنون دراین مدت من 3کیلو وزن کم کردم ومیخوام ادامه بدم .از همراهی تون متشکرم.

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
0
0
no-photo.webp

مريم

0
0
1391/11/15

جناب آقاي يوسفي عزيز نمي دونم چطوري و با چه زبوني بگم كه از زحمات بي دريغ شما سپاسگذارم. شما بي هيچ چشم داشتي همراه ما بوديد و در طول دوره يك بار هم فراموشم نكرديد و اين در اين روزگار خودمحور و خودخواه يعني كيميا،واقعا سپاسگذارم. ايام اقبالتان مستدام....

پاسخ آتی اسپرت : سلام مریم عزیز .... از نظر شما بی نهایت سپاسگزاریم .... پیام های زیبای شما واقعا به ما انرژی مضاعف می ده....براتون آرزوی موفقیت و شادی و سلامتی همیشگی داریم.

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
0
0
no-photo.webp

پوران

0
0
1391/11/12

ممنونم که بعداز پایان دوره فراموشم نکردید و ین همون چیزیست که من نیاز دارم.من توونستم31روزه3کیلو کم کنم و سایزم هم کم شده و اندامم خیلی خوب شده من که خیلی راضیم ومیخوام ادامه بدم تا عادات غذتیی صحیح داشته باشم.متشکرم ازتون همیشه پاینده و نامدار باشید.سپاس

پاسخ آتی اسپرت : باز هم از نظرات زیبات ممنونیم....بهترین هدیه برای ما، سلامتی و شادابی شما و همه ایرانی هاست.... موفق باشید.

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
0
0
no-photo.webp

mina

0
0
1391/11/10

از شما بابت راهکارها و راهنمایی هایتان متشکرم. با این ذهنیتی که به من دادید رژیم گرفتن برام لذت بخش شده.وخیلی نتیجه دیدم و تا اخر اون رو ادامه میدم.

پاسخ آتی اسپرت : خواهش می کنیم مینا عزیز .... براتون آرزوی موفقیت داریم

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
0
0
no-photo.webp

mina

0
0
1391/10/28

مرسی از راهنمایی های خوب،خوشحالم که شما را انتخاب کردم ،همیشه سلامت باشید

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
0
0
no-photo.webp

mojgan

0
0
1391/08/24

با كاملا با راهكارهاي شما موافقم ولي گاهي اوقات نميتوونم اينها رو امجام دهم چي كار كنم

پاسخ آتی اسپرت : سلام مژگان عزیز... قبل از انجام هرکاری داشتن اراده قوی و تصمیم جدی مهمترین اصل به حساب میاد... با داشتن این دو اصل مهم هرکاری به راحتی انجام میشه... موفق باشید

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
0
0
no-photo.webp

مرجان

0
0
1391/08/08

واقعا عالی بود .خیلی خیلی ممنون آتي اسپرت

پاسخ آتی اسپرت : از نظر شما سپاسگزاریم مرجان عزیز

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
0
0
no-photo.webp

امنه میرزایی سروستانی

0
0
1391/07/27

خیلی جالب بود و مورد استفاده ممنون

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
0
0
no-photo.webp

nasim

0
0
1391/07/25

از مطالب بسيار مفيدتون ممنونم

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
0
0
no-photo.webp

ستاره

0
0
1391/07/25

واقعا چیزای جالبی بود ولی میشه بگید چقدر طول میکشه تا ما عدات بد خود را کنار بزاریم مرسی

پاسخ آتی اسپرت : سلام ستاره عزیز... این به تصمیم و اراده شما بستگی داره

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
0
0
no-photo.webp

msglike

0
0
1391/07/24

با درود و تشکر از مطالب خیلی مفیدتون، فقط می شه یک راه کار برای وقتی بدید که عصابانی یا ناراحت هستیم و ناخودآگاهمون میگه با خوردن آروم می شیم ولی حتی بعد از خوردن اوضاع بهتر که نمی شه بدتر هم می شه. در این صورت چه کار باید کرد؟ با تشکر

پاسخ آتی اسپرت : سلام دوست عزیز... سعی کنید در زمان عصبانیت از خانه خارج شوید و چند قدمی راه بروید... هوای تازه هم باعث آرام شدنتون میشه و هم باعث میشه ورزشی کرده باشین و از خوردنی دور باشین...

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
0
0
no-photo.webp

ghazal

0
0
1391/07/16

سلام . بابا تو خودت نمره بیستی ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی!!!!!!!!!!!!!!! مرررررررررررررررسی.

پاسخ آتی اسپرت : از نظر شما ممنونیم غزل عزیز

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
0
0
no-photo.webp

زهره

0
0
1391/07/08

من کاملاً با این مقاله موافقم و باور دارم اگر کسی بخواد وزن کم کند به این راهکارها توجه کنه حتماً موفق میشه چون خودم با این شیوه کیلوهای اضافم روکم کردم بسیار ممنون از مطالب خوبتون که توی این مدت به من خیلی کمک کرد

پاسخ آتی اسپرت : از نظر شما سپاسگزاریم زهره عزیز ... براتون آرزوی موفقیت داریم

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
0
0
no-photo.webp

moojan

0
0
1391/07/03

با درود و سپاس از شما یادآوری های بسیار درست و مفیدی بودند.

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
0
0
no-photo.webp

شيما

0
0
1391/07/03

واقعا عالي بود ممنون

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
0
0
no-photo.webp

نانسی

0
0
1391/07/02

این مطالب و راهنماییهای شما ایجاد یقین میکنه و باعث میشه که با اراده ی محکمتر رژیممون رو حفظ کنیم ... به عبارتی بسیار بسیار عالی ممنون

پاسخ آتی اسپرت : از نظر شما سپاسگزاریم نانسی عزیز

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
0
0
no-photo.webp

vida

0
0
1391/06/24

lمرسی خیلی استفاده بردیم

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
0
0
no-photo.webp

maryam

0
0
1391/06/12

مطالب زیبایی رو بیان می کنید ممنونم

پاسخ آتی اسپرت : از نظر شما متشکریم

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
0
0
no-photo.webp

روشنک

0
0
1391/06/11

مرسی بانی جون واقعا بهم کمک می کنی:)

پاسخ آتی اسپرت : ممنون از لطف شما روشنک عزیز

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
0
0
no-photo.webp

ملوک قندی

0
0
1391/06/02

از شما سباسگزارم وامیدوارم بهترینها براتون بیش بیاد.

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
0
0
no-photo.webp

ناهيد سوهاني

0
0
1391/06/01

اين راهكارها واقعا در ضير ناخوداگاه اثر مي گذارد .وخيليً موثر است ٠ مرسيً

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
0
0
no-photo.webp

ناهيد سوهاني

0
0
1391/06/01

اين راهكارها واقعا در ضير ناخوداگاه اثر مي گذارد .وخيليً موثر است ٠ اگر بتونيم ناخنك نزنيم كلي از راه رو رفتيم ٠ به قول دوستيً انگشت شصت واشاره رو بهم بچسبونيم تا نتونيم ناخنك بزنيم كليً وزن كم مي كنيم ٠ مرسى

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
0
0
no-photo.webp

ENTEZARI

0
0
1391/05/31

AALI BUD . MAMNUN .

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
0
0
close.webp banner-diet.gif
torob

به جمع ۲۵۰ هزار نفری ما بپیوندید.

در اینستاگرام هر روز تخفیف ویژه داریم!

atisportgroup@
upfooter

برخی از مشتریان ما:

فروشگاه لوازم ورزشی تردمیل دوچرخه ثابت فوتبال دستی میز بیلیارد
میز پینگ پنگ ایرهاکی صندلی ماساژور ماساژور پا
atisport-moshtari3.webp
Top