این 7 دروغ درباره چربی سوزی را باور نکنید

whatsapp-share facebook-share telegram-share

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

ورود مقاله: 1397/06/04
person.webp 3814
heart.webp 0

تا به امروز در مطلب پرطرفدار رژیم لاغری نکات و توصیه های طلایی زیادی برای شما آورده ایم اما شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که تاکنون نکته های دروغ و اشتباه بسیاری در رابطه با چربی سوزی و کاهش وزن شنیده باشید. با اتکا به این توصیه های مهمل و بیهوده انتظار داشتید که به راحتی لاغر شوید اما به هدفتان نرسیده و پس از تلاش های فراوان ناامید شده اید. بعد از آن هم هرکجا صحبت از لاغری می شود، می گویید چاقی ما ارثی است و لاغر نمی شویم، این همه تلاش کردیم و لاغر نشدیم!اما حقیقت چیز دیگری است؛ مشکل آن جایی است که ما راه و روش درست را نمی دانیم و یا اگر هم می دانیم باز سعی می کنیم همان دروغ ها را باور کنیم، چرا که راه های ساده تری را به ما نشان می دهند. مثلا از جمله این دروغ ها این است که اگر فلان ماده غذایی را هر روز بخورید لاغر می شوید! اگر شب ها شام نخورید لاغر می شوید! صبحانه نخورید لاغر می شوید و … که همگی دروغ درباره چربی سوزی به حساب می آیند!

1- صبحانه نخورید تا کالری کمتری دریافت کنید
یکی از دروغ ها و باورهای بزرگی که لطمه ی زیادی به شما می زند همین است! نخوردن صبحانه می تواند تمام تلاش های شما در راه کاهش وزن را خراب کند. کسانی که صبحانه می خورند وزن بیشتری از دست می دهند؛ در حالی که نخوردن صبحانه حتی می تواند منجر به افزایش وزن شود! چرا که نخوردن صبحانه کاهش متابولیسم پایه ی شما را در پی خواهد داشت (در مطلبی تحت عنوان وعده های غذایی در رژیم لاغری، این مسئله را به طور کامل شرح داده ایم؛ این مطلب ویژه را از دست ندهید!). البته باید توجه داشت که صبحانه باید کامل و سالم (شامل غلات کامل، سبزیجات، مواد پروتئینی، مغز ها و…) باشد. در ثانی مقدار آن به میزانی که متخصص تغذیه برای شما معین کرده باشد، زیاده روی در مصرف صبحانه هم صحیح نیست.

 

 

2- پس از ساعت 6 عصر، هیچی نخورید
اصلا چنین توصیه ای صحت ندارد. شما برای روشن نگه داشتن موتور متابولیسم خود حتی پس از ساعت 6 عصر هم نیاز به غذا دارید، حذف شام می تواند اشتباه بزرگی باشد و در راه کاهش وزن شما اختلال ایجاد کند. بهتر است چنین بیان کنیم که غذاهای بد و پر کالری را در وعده های پایانی روز مصرف نکنیم. بخصوص موادی مانند نوشابه، کیک، بستنی، چیپس و… . شام خود را وعده ای سالم و سبک در نظر بگیرید که مملو از سبزیجات و فیبر باشد.

3- محصولات غذایی فاقد چربی را هرچقدر می خواهید بخورید
شاید شما خوراکی خاصی را تهیه کنید که روی آن نوشته شده “فاقد چربی” و واقعا فاقد چربی باشد، اما آیا این ماده غذایی کربوهیدرات هایی مانند شکر را نیز ندارد؟ خیر؛ لزوما اینطور نیست و ممکن است افزودنی های دیگری به جز چربی داشته باشد که مناسب شما نباشند. پس در نتیجه در مصرف اینگونه محصولات نیز زیاده روی نکرده و میزان اعتدال را رعایت کنید. هرچند این گونه مواد غذایی از نوع پر چرب آن ها بسیار بهتر هستند.

4- برای لاغری حتما به یک مکمل چربی سوز نیاز دارید
هیچ قرص و دارویی معجزه نمی کند. مکمل ها و داروها شاید در صورتی که زیر نظر متخصص تغذیه به شما پیشنهاد شوند به روند لاغری شما کمک کند، اما پایه و اساس کاهش وزن نیستند مطلب “بهترین مکمل های چربی سوزی” را بخوانید). این که تصور کنید با مصرف این دارو ها به تنهایی تمام مشکلات چاقی شما حل خواهد شد خیلی معقول نیست و یک دروغ درباره چربی سوزی به حساب می آید. اصل و پایه برای کاهش وزن رژیم غذایی متعادل و فعالیت فیزیکی است؛ مکمل و چربی سوز نیز در صورت تشخیص متخصص شما می تواند به کمکتان بیاید.

5- میوه شما را چاق می کند
شاید بهتر باشد بگوییم در مصرف میوه زیاده روی نکنید. متاسفانه افراط و تفریط هر دو از رفتار های دردسرساز هستند. میوه دارای قند فروکتوز است و میزان زیاد آن می تواند موجب افزایش وزن شود، اما این به آن معنا نیست که کلا میوه ها عامل چاقی هستند. مصرف میوه در یک رژیم غذایی سالم واجب و ضروری است و حذف آن به هیچ عنوان توصیه نمی شود؛ بهتر است بگوییم به اندازه مصرف شود. به طور معمول سهم میوه برای هر فرد 2 الی 3 واحد در نظر گرفته می شود (به جز موارد خاص با تشخیص متخصص). شاید بهتر باشد برای جلوگیری از چاقی، کل انرژی مصرفی روزانه محاسبه و کل رژیم غذایی بر اساس آن تنظیم شود.

6- کربوهیدرات ها شما را چاق می کنند
همه ی انواع کربوهیدرات ها بد نیستند. درست است که کربوهیدرات عامل اصلی چاقی به حساب می آید، اما دو پارامتر مهم را باید درباره آن ها در نظر گرفت: یکی میزان و دیگری نوع کربوهیدرات. کربوهیدرات های با گلیسمی ایندکس (شاخص قند خون) بالا مانند شکر بد و کربوهیدرات هایی با گلیسمی ایندکس پایین مانند کربوهیدارت موجود در سبزیجات می توانند مناسب باشند. البته میزان انرژی دریافتی از کربوهیدرات ها نیز باید کنترل شود. در ضمن فراموش نکنید اگر ورزش می کنید، نقش کربوهیدرات برای شما حیاتی است! (برای اطلاعات بیشتر در این مورد، مطلب اهمیت کربوهیدرات برای ورزشکاران را بخوانید)

7- برای رژیم کاهش وزن فقط محاسبه و کاهش کالری مهم است
همین دروغ بزرگ باعث بروز مشکلات متعددی شده است. مثلا شخص بستنی را به عنوان شام مصرف می کند. بحث اصلی در مورد رژیم غذایی کاهش کالری است اما کیفیت این کالری نیز مهم است؛ یعنی این که این میزان کالری را از چه مواد غذایی دریافت می کنید. به نظر شما مثلا اگر در وعده ی ناهار 400 کالری برای شما تعیین شود، آیا فرقی نمی کند این میزان کالری را از خوراک مرغ و سبزیجات دریافت کنید، یا از کیک و نوشابه؟! اتفاقی که در رژیم های خودسرانه کالری شماری به وفور مشاهده می کنیم و اغلب افراد به نوع و کیفیت مواد غذایی و همچنین چگالی انرژی ماده غذایی هیچ توجهی ندارند. این را بدانید که برای تنظیم رژیم غذایی به جز محاسبه کالری و کاهش آن، مسائل متعدد دیگری نیز دخیل هستند که برای یادگیری آن ها نیاز به سال ها تحصیل دارید! متخصص های تغذیه نیز به همین دلیل سال ها تحصیلات تخصصی در این زمینه را می گذرانند، پس شاید بهتر باشد کار را به کاردان بسپارید! متخصص های فیت شیپ با آنالیز دقیق شرایط و اطلاعات شما، برنامه تخصصی ویژه ی شما را طراحی و تنظیم می کنند. پس از آن به همراهی فیت یار خود که در طول رژیم در کنار شماست، به نتایج دلخواه خود برسید. جهت دریافت برنامه های غذایی و ورزشی تخصصی همین حالا در باشگاه مجازی فیت شیپ ثبت نام کنید.

منبع : آکاایران

دستگاه ورزشی چگونه در رسیدن به وزن ایده آل به ما کمک  می کند؟

با استفاده از یک دستگاه ورزشی، می توانید روزانه کالری بیشتری مصرف کنید و بعد از گذشت چند هفته، علاوه بر کاهش وزن و شرایط وزن ایده آل، به فیزیک مناسب بدنی خود برسید. هر دستگاه ورزشی، کالری متفاوتی مصرف می کند. برای اطلاع از بهترین شیوه ورزش برای لاغری و میزان کالری مصرفی هر دستگاه ورزشی، بر روی اسم هر یک از آن ها کلیک کنید.

میزان کالری مصرفی تردمیل ، دوچرخه ثابت ، فوتبال دستی ، میز بیلیارد ، میز پینگ پنگ ، دمبل ، دستگاه بدنسازی چند کاره و ایرهاکی را در ادامه مشاهده نمایید.

heart.webp 0

شما هم می توانید در مورد این مقاله نظر دهید

تعداد رای : 1 میانگین امتیاز : 1

نظرات کاربران در مورد این مقاله

no-photo.webp

شبنم طالبلی

0
0
1397/11/21

Thanks.it was really helpfull

پاسخ آتی اسپرت : سلام شبنم عزیز ..... ممنون از توجهتون

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
0
0
close.webp banner-diet.gif
upfooter
فروشگاه لوازم ورزشی تردمیل دوچرخه ثابت فوتبال دستی میز بیلیارد
میز پینگ پنگ ایرهاکی صندلی ماساژور ماساژور پا
Top