برای کاهش وزن متفورمین بخوریم ؟!

whatsapp-share facebook-share telegram-share

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تاریخ ویرایش: 1400/07/12
ورود مقاله: 1391/02/24
person.webp 8850
heart.webp 0

برای کاهش وزن متفورمین بخوریم ؟!

 

رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی ایران با بیان اینكه بر اساس پروتكل درمانی «متفورمین» اغلب برای افراد دیابتی نوع 2 مورد مصرف قرار می گیرد، گفت: تجویز متفورمین از سوی متخصصان تغذیه برای كاهش وزن اشتباه است.
 
دكتر مجید حاجی فرجی افزود: استفاده از متفورمین در افراد سالم كه به دیابت مبتلا نیستند، فرد را دچار عارضه می كند. وی ادامه داد: تحقیقات نشان داده است این دارو می تواند در افراد غیر دیابتی نیز باعث كاهش احساس گرسنگی شده و در نتیجه وزن فرد را كاهش دهد. اما نباید فراموش كرد كه این عمل ممكن است عارضه هایی نیز به دنبال داشته باشد.
 
وی با تاكید بر اینكه بیماران قلبی و عروقی و كسانی كه دچار مشكلات ریوی، كبدی و كلیوی هستند نباید از متفورمین استفاده كنند، گفت: مصرف متفورمین در افرادی كه مشكل قلبی و عروقی دارند، ممكن است سكته های قلبی به دنبال داشته باشد.
 
این متخصص تغذیه در تشریح عملكرد متفورمین گفت: به دنبال مصرف موادغذایی حاوی كربوهیدرات‌ و مواد قندی و به واسطه افزایش ترشح انسولین، كربوهیدرات‌ها به تركیباتی چون چربی تبدیل می‌شود و هورمون‌هایی كه موجب گرسنگی می شوند، افزایش پیدا خواهد كرد. وی ادامه داد: این افزایش تجمع چربی معمولا در ناحیه دوركمر اتفاق می‌افتد. كار متفورمین پایین آوردن سطح قند و در نتیجه كم كردن نیاز بدن به ترشح انسولین است.
 
رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی در خاتمه هشدار داد:
استفاده از متفورمین می تواند ترشح انسولین در افراد سالم را با اختلال مواجه كند.

 

منبع : سیمرغ

دستگاه ورزشی چگونه در رسیدن به وزن ایده آل به ما کمک  می کند؟

با استفاده از یک دستگاه ورزشی، می توانید روزانه کالری بیشتری مصرف کنید و بعد از گذشت چند هفته، علاوه بر کاهش وزن و شرایط وزن ایده آل، به فیزیک مناسب بدنی خود برسید. هر دستگاه ورزشی، کالری متفاوتی مصرف می کند. برای اطلاع از بهترین شیوه ورزش برای لاغری و میزان کالری مصرفی هر دستگاه ورزشی، بر روی اسم هر یک از آن ها کلیک کنید.

میزان کالری مصرفی تردمیل ، دوچرخه ثابت ، فوتبال دستی ، میز بیلیارد ، میز پینگ پنگ ، دمبل ، دستگاه بدنسازی چند کاره و ایرهاکی را در ادامه مشاهده نمایید.

heart.webp 0

شما هم می توانید در مورد این مقاله نظر دهید

تعداد رای : 0 میانگین امتیاز : 0

نظرات کاربران در مورد این مقاله

no-photo.webp

آزاده

0
0
1391/05/28

سلام مطالب و مقالات سایتتون واقعا عالی و آموزنده هستند خسته نباشید موفق باشید

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
0
0
close.webp banner-diet.gif
torob

به جمع ۲۵۰ هزار نفری ما بپیوندید.

در اینستاگرام هر روز تخفیف ویژه داریم!

atisportgroup@
upfooter

برخی از مشتریان ما:

فروشگاه لوازم ورزشی تردمیل دوچرخه ثابت فوتبال دستی میز بیلیارد
میز پینگ پنگ ایرهاکی صندلی ماساژور ماساژور پا
atisport-moshtari3.webp
Top