21 عامل كه موجب مي شود رژيم لاغری خود را بشكنيم

whatsapp-share facebook-share telegram-share

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تاریخ ویرایش: 1401/11/09
ورود مقاله: 1391/02/19
person.webp 23865
heart.webp 7


چه عواملي باعث مي شود رژيم لاغري خود را بشكنيم ؟



هميشه شروع موفقي در رژيم لاغري داريم ولي بعد از اندكي شروع، 2 روز يك هفته يا يك ماه بعد، پايبندي ما به آن كاهش پيدا مي كند و هدف خود را فراموش مي كنيم؟ در اينجا به بررسي 21 عامل كه موجب اين فراموشي مي شود مي پردازيم.

بیست و يك عامل شكستن رژيم لاغري:

1. جایگزینی های نابرابر:
خیلی از افراد با حسن نیت، غذاهای تعیین شده را با تصور این که هر دو غذا برابر هستند، به غذایی دیگر تبدیل میکنند که از نظر مقدار کالری نابرابر است. مثلاً 4 حبه قند را کم میکنند و به جای آن 6 عدد خرما مصرف میکنند. یک حبه قند 10 کالری دارد اما یک خرما دارای 20 کالری است. به عبارت دیگر، این فرد به گمان خود 40 کالری کم کرده اما به جای آن 120 کالری مصرف نموده است!

2.کمبود ویتامین ها:
پس از گذشت اولین ماه و کاهش چند کیلوگرم از وزن بدن، فرد دچار کمبود ویتامین میشود، و این امر منجر به افت سرعت کاهش وزن میگردد اما پس از دریافت ویتامین این مشکل خودبخود برطرف میشود. راههايي كه موجب جلوگيري از اين مطلب مي شود را در مطالب بعدي پيگيري مي كنيم.

3. عادت هاي غذايي قبلي:
رغبتهای ارثی، وجود غذاهای رنگارنگ، عادتهای غذایی قبلی، و ارادۀ ضعیف منجر به استفاده از غذاهای ممنوعه و اضافه خوری میگردد.

4. تصورات اشتباه:
بعضی تصورات اشتباهی در ذهن دارند. مثلاً تصور میکنند که هندوانه آب است یا مصرف یک مشت تخمۀ آفتابگردان اثری ندارد. ولی همین امر باعث کاهش شدید پایبندی این گونه افراد به رژیم غذایی میشود.

5. ناامیدی و دلسرد شدن بعد از دو هفتۀ اول:
طی دو هفته اول برنامۀ رژیم غذایی، افراد معمولاً بیش از 3 و نيم  کیلوگرم وزن کم میکنند ولی در دو هفته ی بعدی فقط دو کیلوگرم وزن کم میکنند! این مساًله باعث ناامیدی و دلسرد شدن آنها از ادامۀ برنامه میشود.

6. سفرها:
برداشت انسانها از سفر متفاوت است. مثلاً یک فرد اروپایی که به اصفهان سفر میکند، به دیدار آثار عالی قاپو میرود تا از دیدن این آثار لذت ببرد، ولی چاقها به اصفهان میروند تا در میدان سبز روبروی عالی قاپو سفره ای پهن کنند و مشغول خوردن غذا شوند! آنها لذت یک لقمه از چنین غذا خوردنی را به دیدار 100 اثر تاریخی همچون عالی قاپو ترجیح میدهند! به همین دلیل سفر را کاری خطرناک و منفی برای چاقها تلقی میکنیم.

7. میهمانی ها:
تنوع غذاهای رنگارنگ از یک سو و مفت بودن غذاها از سوی دیگر، از جمله عوامل مهمی اند که فرد رژیم گیر را وادار به رها کردن ادامۀ برنامه میکنند.

8.مناسبت ها:
گاهی مناسبتهایی مثل عید فرا میرسد که سفره های شیرینی و آجیل در هر جا فراروی شماست. مراسم عروسی یا عزا، یا نذریهای ماه محرم در تکیه ها و حسینیه ها اشتها را تحریک میکنند و رغبت خوردن را افزایش میدهند. جلوگیری از خوردن در این گونه مراسم به اراده ای آهنین و عزمی راسخ نیاز دارد.

9.خستگی از طولانی بودن برنامه:
همچنان که اطلاع دارید، علم پزشکی فقط اجازۀ کاستن یک کیلوگرم در هفته را به هر فرد چاق میدهد. از همین روست که مدت پیروی از برنامه های تغذیه، طولانی و خسته کننده به نظر میرسد. درصد زیادی از شرکت کنندگان نیز به رغم دست یافتن به موفقیت چشمگیر در برنامه، سرانجام چاقی را میپذیرند و ادامۀ برنامه را رها میکنند.

10. عدم کاستن از لیست غذایی با کاهش وزن:
وزن انسان یکی از عوامل مهم و تعیین کننده ی مقدار نیاز انسان به غذاست. از همین روست که برخی میگویند: هر که وزنش بیشتر باشد غذایش نیز بیشتر است. وقتي كه وزن شما طي 2 3 هفته اول كم مي شود بايد ميزان غذايي كه هنگام شروع رژيم غذايي داشتيد را به تناسب كاهش وزن خود، كمتر كنيد



11. مشکلات عصبی:
زندگی انسانها فرازو نشیبهایی دارد و طبیعی است که غم و غصه و ناراحتیهای عصبی گریبانگیر آنان شود. همچنان که در ابتدای کتاب ذکر کردیم ناراحتیهای عصبی منجر به افزایش دریافتی افراد چاق از غذا میشود. بنابراین توصیه میکنیم که با بردباری بیشتر و تصمیم جدی در برابر ناراحتیهای عصبی مقاومت کنید و نگذارید که روحیه تان گرفتار عواقب آن شود.

12. عدم مراعات اندازها:
اندازه هايي كه در رژيم غذايي آورده شده است را رعايت نماييد و اگر نمي توانيد كالري غذاهايي كه مي خوريد را محاسبه كنيد از يك ترازوي آشپزخانه دقيق براي محاسبه كالري مواد غذايي استفاده كنيد.

13. تن دادن به گفته های اطرافیان:
انسان وقتی بیمار شود، مثلاً دچار اسهال و استفراغی شود که دو – سه روزی طول بکشد، مقداری از وزن خود را از دست میدهد. این امر سبب میشود که اطرافیان به محض مشاهدۀ شخص و تغییراتی که در چهره اش مشاهده میکنند، با نگرانی به او بگویند: « خدا بد نده... چه شده؟!» و همین «خدا بد ندهد» روی فرد اثر منفی بگذارد. در رژیم غذایی، وقتی شما 10 کیلو کم کنید، مسلماً اثر آن روی چهره شما ظاهر خواهد شد.

اطرافیان شما دو دسته اند: یا دوستان و خویشاوندانی اند که با حسن نیت و دلسوزی سخن میگویند، و از تغییرات چهرۀ شما اظهار نگرانی میکنند؛ یا افراد چاقی هستند که در کاهش وزن موفق نبوده اند و نمیتوانند موفقیت شما را تحمل کنند. امیدواریم به حرفهای آنان که از چاقی تعریف میکنند و خطرات لاغر شدن را به شما گوشزد میکنند(!) گوش ندهید و بدانید که دوست نادان از دشمن دانا خطرناکتر است.

14. غذاهی خارج از منزل (در رستورانها):
این گونه غذاها با غذای منزل دو فرق دارد: اولاً از آن جا که «مرغ همسایه غاز است»، خوراکهای بیرون خوشمزه تر به نظر میرسند؛ ثانیاً مقدار غذا در سالن غذاخوری معمولاً بیش از مقدار تعیین شده در لیست رژیم غذایی است و برخی افراد چون پول آن را داده اند معمولاً دلشان نمیآید مقداری از آن را نخورند. به همین سبب، گوشزد میکنیم که خوردن غذا در سالن غذاخوری به برنامۀ رژیم لطمۀ جدی میزند.

15. مقاومت بدن:
پس از گذشت دو سه ماه از شروع رژیم غذایی و کاهش وزن بدن، برای جلوگیری از کاهش بیشتر وزن، آب در بین بافتهای بدن انباشته میشود و سبب کندی موقت در کاهش وزن میگردد. از طرف دیگر نیز، سوخت بدن تا 30% کاهش می یابد، ولی این مقاومت بزودی مهار شده، روند کاهش وزن ادامه می یابد.

16. داشتن سلولیت:
بعضی از افراد مبتلا به سلولیت هستند ولی خود از آن بیخبرند. این اشخاص به موفقیت دست نمی یابند. زیرا لیستهایی که در رژیمهای معمولی داده میشود، در سلولیت هیچ اثری ندارد.

17. قاعدگی:
بدن خانمها طی دوران عادت ماهانه، در اثر اختلالات هورمونها دچار انباشتگی آب و مایعات میشود و در نتیحه از میزان موفقیت برنامه کاسته میشود. معمولاً این مسأله طی 3 روز قبل از شروع قاعدگی و در 3 روز اول قاعدگی روی میدهد. لطفاً در این شش روز خود را وزن نکنید.

18. کاهش فعالیت روزمره:
یک سوم از غذاها معمولاً برای فعالیت و حرکتهای روزمرۀ فرد رژیم گیر میباشد، بعضی از افراد، کم تحرک تر از دیگران هستند یا کارهای خود را به دیگران واگذار می کنند.

ملاحظه: مصرف انسان بستری = 22 کالری برای هر کیلو از وزن بدن در هر روز میباشد در حالیکه که این رقم در انسان کم فعالیت مساوی با 28 کالری است و افراد با فعالیت متوسط = 33 و در افراد با فعالیت زیاد = 40 کالری میباشد. و نباید فراموش کنیم که نقش کم تحرکی در افزایش وزن کمتر از پرخوری نیست.

19. روزهای تعطیلی:
تعطیلی (مخصوصاً برای آقایان) فرصتی است که در کنار همسر و فرزندان باشند. آنها نیز در این مواقع معمولاً رژیم غذایی خود را فراموش میکنند.

20. ناخنک زدنها:
خوردن 3 عدد پسته هنگام تماشای تلویزیون، 3 عدد خرما بعد از ناهار و یک عدد دلمه کوچک هنگام نوشیدن آب و قبول یک شکلات از دست یک دوست، ببیش از یک کف گیر پلو ارزش غذایی دارد.

21.خوردن اضافه مانده غذاهاي منزل:
شاید یکی از مهمترین عوامل افت برنامه این احساس در پدران و مادران باشد که باید غذاهای مانده را استفاده کنند.!! لطفاً از این عادت خطرناک دست کشیده و به فکر سلامت خود باشید.

 

تنظیم و گردآوری : بخش مشاوره سلامت آتي اسپرت

دستگاه ورزشی چگونه در رسیدن به وزن ایده آل به ما کمک  می کند؟

با استفاده از یک دستگاه ورزشی، می توانید روزانه کالری بیشتری مصرف کنید و بعد از گذشت چند هفته، علاوه بر کاهش وزن و شرایط وزن ایده آل، به فیزیک مناسب بدنی خود برسید. هر دستگاه ورزشی، کالری متفاوتی مصرف می کند. برای اطلاع از بهترین شیوه ورزش برای لاغری و میزان کالری مصرفی هر دستگاه ورزشی، بر روی اسم هر یک از آن ها کلیک کنید.

میزان کالری مصرفی تردمیل ، دوچرخه ثابت ، فوتبال دستی ، میز بیلیارد ، میز پینگ پنگ ، دمبل ، دستگاه بدنسازی چند کاره و ایرهاکی را در ادامه مشاهده نمایید.

heart.webp 7

شما هم می توانید در مورد این مقاله نظر دهید

تعداد رای : 7 میانگین امتیاز : -1/8

نظرات کاربران در مورد این مقاله

no-photo.webp

کاربر

1
1
1393/05/21

سلام ممنون از كمكتون من شديدن مطالب و مقاله هاتون رو دنبال ميكنم

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
1
1
no-photo.webp

منیره

1
1
1393/05/16

باسلام وتشکراززحمتهای شما.توموارد بالا نوشته بود رژیمهای معمولی تاثیری روی سلولیتها ندارن. میشه برایه ازبین بردن سلولیتها هم راهنمایی کنید.

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
1
1
no-photo.webp

نفیسه

1
1
1393/05/09

سلام.عالی بود.اشاره به سلولیت کردید.رژیم غذایی برای اون موجوده؟

پاسخ آتی اسپرت : سلام نفیسه عزیز ..... ما اصلا رژیم غذایی مشخص نکردیم که دوستان ما خودشون با رعایت نکات گفته شده بتونند رژیم مناسبی بگیرند .... آرزوی موفقیت داریم براتون

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
1
1
no-photo.webp

رودباری

1
1
1393/04/23

من دارم به رژیمم ادامه میدم وخیلی وزن کم نکردم کمبود آهن دارم لطفا مرا راهنمایی کنید مقاله شما عالی بود متشکرم

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
1
1
no-photo.webp

محمد حسين

1
1
1393/04/08

خيلي خوب بود، ممنونم مي خواستم خواهش كنم ازتون يكم در مورد مصرف اب در طول روز براي رژيم غذايي توضيح بديد و اينكه ايا خوردن اب هنگام ورزش كردن خوبه براي لاغري يا نه؟ با تشكر

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
1
1
no-photo.webp

azam s

2
1
1393/02/17

واقعا شما درست میگید من از این ب بعد میخوام این عادتم رو ترک کنم ممنون عالی بودV

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
2
1
no-photo.webp

فاطیما2

1
1
1392/07/21

مثل همیشه عالی بود.خدا در کار خیر توفیقتان دهد.لطفا بنویسید اینکه می گویند افراد از 50 سالگی به بعد دیگه نمی تونن وزن کم کنند یه دروغ به خودمون است من 21روزه شروع کردم که تا حالا 3/5 کیلو وزن کم کردم انشالله همینطور خوب هم پیش میرم .در ضمن من جلسه 9 را ذریافت نکردم وخیلی منتظرش هستم .ممنون میشم برام بفرستید

پاسخ آتی اسپرت : موفق باشید دوست عزیز

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
1
1
no-photo.webp

سحر

1
1
1392/07/10

سلام ممنونم از راهنماییتون. من سعی میکنم همه این عوامل که گفتید رو رعایت کنم ولی نمیدانم چرا در وزن کم کردنم خیلی موفق نیستم. تمام کالری هایی که در روز مصرف میکنم رو ریز به ریز مینویستم خیلی دقت میکنم ولی خیلی کم وزن کم میکنم.مصرف خورده خوری رو هم از برنامه روزانه حذف کردم.ممنون میشم راهنماییم کنید.

پاسخ آتی اسپرت : سحر عزیز تغییرات وزنی برای همه یکسان نیست .... به تلاشتون ادامه بدید که به زودی به نتیجه دلخواهتون میرسید

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
1
1
no-photo.webp

پرناز

1
2
1392/02/26

سلام من الان حدود یک ماه هست به باشگاهی که انواع دستگاه های ورزشی دارد میروم، و غذایم هم کمتر شده مخصوصا شام مختصر میخورم ولی تا حالا وزنی کم نکردم. میتونم دلیلشو از شما بپرسم؟قد من 172و وزنم 71، با تشکر

پاسخ آتی اسپرت : سلام پرناز عزیز....اصلا نگران نباش...تغییرات وزنی برای بعضی ها بیشتر طول می کشه.... ناامید نشو و به تلاشت ادامه بده ... آرزوی موفقیت برای پرناز عزیز

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
1
2
no-photo.webp

soheila

3
1
1391/12/22

باسلام ممنون از راهنماییهاتون، مشکل من اینه که قندخونم پایین میاد و ذاتا هم میلم به شیرینی جات خیلی زیاده

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
3
1
no-photo.webp

mitra

1
1
1391/12/15

خدارو شکر من که فعلا رژیممو نشکستم ولی خدا نکنه جایی دعوت باشی یا گیر ادمهای تعارفی بیفتی از بس میگن بخور ادم خودش خجالت میکشه مجبوری هر چی رو تعارف میکنی باید بردارم و پر کنم توکیفم تا میزبان ازم دلخور نشه امیدوارم که بتونم رو رژیمم بمونم ممنون از شما که خیلی کمک میکنید با مقاله های بجاتون

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
1
1
no-photo.webp

مریم م

1
1
1391/11/11

عالی بود توروخدا دعا کنید من بتونم ادامه بدم ولاغر بشم

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
1
1
no-photo.webp

اشرف

1
1
1391/10/28

با سلام و تشکر راهنمایی هاتون واقعا عالیه اما من یه ضعف بزرگ دارم اونم دربرابر شیرینیجات است ازهر نوع که فکرشو کنید حتی مرباوعسل کیک وشیرینی که بماند این موضوع همیشه باعث شکستم تو رزیم میشه خواهش میکنم کمکم کنید چکار کنم از صمیم قلب ممنون تون میشم با سپاس فراران

پاسخ آتی اسپرت : سلام اشرف عزیز .... بخاط اینه که هنوز تصمیم جدی برای لاغری نگرفتین.... لازمش مشخص کردن هدفتون و گرفتن یه تصمیم جدی برای رسیدن به اندام ایده آلتونه .... براتون آرزوی موفقیت داریم

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
1
1
no-photo.webp

مرضیه

1
1
1391/10/12

باسلام من الان تقریبا 20روز است که عضو شده ام ولی ازوزنم کاسته نشده تمام مواردی هم که گفته شده را تاحد امکان رعایت کردم در ضمن هیچ رژیم غذایی هم دریافت نکردم

پاسخ آتی اسپرت : سلام مرضیه عزیز ... تغییرات وزنی برای بعضی ها بیشتر طول میکشه .... شما به تلاشتون ادامه بدید تا به نتیجه برسید.... این که ما برنامه هفتگی غذا خوردن یا مانند اینها نمی گذاریم به خاطر این است که می خواهیم شما خودتان مشاور تغذیه خود باشید. کالری ها را بشناسید. همیشه بدانید که چه غذایی را انتخاب کنید تا کالری مناسب دریافت کنید. موفق باشید

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
1
1
no-photo.webp

Parisa

1
1
1391/10/08

من عضو هستم ولي برنامه اي نفرستاديد

پاسخ آتی اسپرت : سلام پریساجان... به زودی براتون ارسال میشه

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
1
1
no-photo.webp

پريسا

1
1
1391/10/05

ببخشيد شما رژيم غذايي هم ميديد؟ من ٦٠كيلو وزن دارم قدم ١٦٧ امكانش هست راهنماييم كنيد؟

پاسخ آتی اسپرت : سلام دوست عزیز... برای استفاده از رژیم غذایی آتي اسپرت باید در دوره 31 روزه بانی ثبت نام کنید تا برنامه غذایی به طور روزانه براتون میل بشه ... موفق باشید

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
1
1
no-photo.webp

مهسا

1
1
1391/09/12

خوب بود

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
1
1
no-photo.webp

ladan

1
1
1391/09/07

عالی بوددست شمادردنکنه.من خیلی ریزه خواری می کنم.ومثلا موقع کارباکامپیوتریاتماشای تلویزیون همش بایدچیزی بخورم به نظرشماچکارکنم؟

پاسخ آتی اسپرت : سلام لادن عزیز... در چنین مواقعی حدالامکان از غذاهای کم کالری استفاده کنید

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
1
1
no-photo.webp

آساره

1
1
1391/07/20

عالی کامل و دقیق . ممنون از شما

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
1
1
no-photo.webp

مرجان

1
1
1391/07/04

سلام من امروز واقعا ناراحتم ديشب رژيمم را رعايت نكردم و تا حد انفجار لازانياي چرب خوردم واقعا خوشمزه بود. از صبح تو فكرم كه چرا اين كار را كردم؟ نمي دونم چكار كنم مي دونم كه اگه يكبار اين كار را بكنم به احتمال زياد باز هم ممكنه اين كارو بكنم

پاسخ آتی اسپرت : سلام مرجان عزیز... این شکستن رژیم باعث میشه شما از هدفتون دور بشین... پس تصمیمتون یادتون نره... موفق باشید دوست گلم

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
1
1
no-photo.webp

فرحناز

1
1
1391/06/27

همه موارد واقعا وجود دارن لطفا درمورد غلبه بر این موارد ما رو راهنمایی کنین ممنون .

پاسخ آتی اسپرت : دوست گلم مهمترین عاملی که میتونه مانع شکستن رژیم بشه ، اینکه نباید یادت بره که تصمیمت چیه.... موفق باشید

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
1
1
no-photo.webp

نگار

1
1
1391/06/27

راستش را بگم به اصطلاح عامیانه ؛ همه ما را خلع سلاح کردید و تمام بیست و مورد فوق در واقع اعترافی بود از زبان خود ما که چرا لاغر نمی شویم .

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
1
1
no-photo.webp

Fereshte

1
1
1391/06/19

همه اش درسته. البته من چندتا مورد رو نمیدونستم.مرسی از راهنماییتون

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
1
1
no-photo.webp

leila

1
1
1391/06/18

سلام.خسته نباشید.ممنون از مطالب جالبتون.تمام موارد برای من پیش آمده امیوارم ایندفعه بتوانم رعایت کنم.با تشکر.

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
1
1
no-photo.webp

maryam

1
1
1391/06/14

تمام موارد کاملا صحیح و واقعی است ازدقت نظرتان ممنون

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
1
1
no-photo.webp

لیلا

1
1
1391/06/13

مطالب جالبی بود یعنی دقیقا کارهایی بود که انجام میدم امید وارم بتونم ترکشون کنم

پاسخ آتی اسپرت : آرزوی موفقیت برای شما دوست عزیز

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
1
1
no-photo.webp

حورا

1
1
1391/06/10

خیلی عالی بود دست شما درد نکنه.

پاسخ آتی اسپرت : ممنون حورا عزیز

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
1
1
no-photo.webp

نجمه

1
1
1391/06/07

سلام مرسی عالی بود . بیشتر این موارد در من صدق میکنه چون من چند روزه که دارم بیش از حد معمولم میخورم و اعصابم شدید بهم ریخته . و قول میدم که از این به بعد رعایت کنم

پاسخ آتی اسپرت : ما هم براتون آرزوی موفقیت می کنیم نجمه خانم

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
1
1
no-photo.webp

شادی

1
1
1391/06/04

چه جالب آره منم با خیلی از اینا مواجه شدم از این به بعد سعی می کنم جلوشونو بگیرم

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
1
1
no-photo.webp

ندا

1
1
1391/05/31

دوستشون داشتم

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
1
1
no-photo.webp

روشنک

1
1
1391/05/31

به جرات می تونم بگم حداقل 15 مورد از این عادت ها رو دارم ولی از امروز با آگاهی و اراده تمام تلاشم رو برای جایگزسن کردن این عادات با عادات خوب می کنم. ممنونم

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
1
1
no-photo.webp

azam

1
1
1391/05/30

kheily khob bod mamnon az lotfe bi hesabeton

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
1
1
no-photo.webp

mv

1
1
1391/05/29

سلام آتي اسپرت.ضمن تشکر ازشما میخواستم بگویم که من هم با شما موافقم. متاسفانه ما ایرانی ها یه عادت بدی که داریم اینه که وقتی به میهمانی میرویم فکر میکنیم هرچیزی که میزبان به ما تعارف میکند باید حتما برداریم.به اصطلاح بعضیها زشت است زحمت کشیده دستش راکوتاه نکنیم و نه نمی گوییم.بخصوص اگه میزبان خیلی تعارفی هم باشد میهمان انگار میخواهد خود کشی کند.در حالیکه در اصل رفتن به میهمانی خبر گرفتن ازحال واحوال همدیگر است.متاسفانه امروزه انداختن سفره های رنگین وتبلیغ کردن ان به همدیگر را یک هنرمیدانندوازسلامتی خبری نیست.یاد قدیم بخیر ازشما خیلی ممنونم بخاطرمطالب ارزنده ومفیدی که ارائه میدهیدتا ما بیشترمواظب سلامتی خودمان باشیم .موفق وتندرست وشاد باشی آتي اسپرت.

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
1
1
no-photo.webp

shanaz matini

1
1
1391/05/29

واقعا صحیح است عالی بود من عمل دیسک کمر داشتم پلاتین دارم ولی مجددا دیسک درست شده فعالیتم محدود است در معرض پوکی استخوان هستم چکار کنم/با تشکر

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
1
1
no-photo.webp

بهار

1
1
1391/05/27

من اگه یه رژیم غذایی بخوام از تیم شما باید چی کار کنم؟من وزنم 75 کیلو قد 170 سانتی متر 5 روز فعالیت ورزشی دارم 3روز ایروبیک و بدنسازی (ماه ششم) و 2 روز پیلاتس کار می کنم . کارم فکری تو شرکت ممنون می شم راهنماییم کنین

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
1
1
close.webp banner-diet.gif
upfooter
فروشگاه لوازم ورزشی تردمیل دوچرخه ثابت فوتبال دستی میز بیلیارد
میز پینگ پنگ ایرهاکی صندلی ماساژور ماساژور پا
Top