9 پیشنهاد برای داشتن وزن ایده آل

whatsapp-share facebook-share telegram-share

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تاریخ ویرایش: 1400/09/15
ورود مقاله: 1392/06/31
person.webp 7394
heart.webp 0

9 پیشنهاد برای داشتن وزن ایده آل


طب سنتی چین برای پایداری سیستم سلامت و تعادل بدن مؤثر است. وقتی که بدن به طور متعادل فعالیت می‌کند، استرس کم است و روح انسان در آرامش به سر می‌برد، می‌توان وزن متعادل نیز داشت. وقتی که بدن از تعادل خارج می‌شود، سیستم گوارشی خوب کار نمی‌کند، سوخت و ساز بدن هم تعادل خود را از دست می‌دهد و بافتهای چربی درنقاط مختلف بدن تجمع پیدا می‌کند با انجام روشهای پیشنهادی ما از بروز مشکلات ناشی از چاقی، همچون بیماریهای قلبی عروقی، سرطان و دیابت جلوگیری کنید.

1. اول از همه سعی کنید از خوردن هله هوله اجتناب کنید مثلاً وقتی که پای تلویزیون نشسته‌اید و خبر ندارید که چقدر دارید به چربیهای اضافیتان اضافه‌تر می‌کنید. این کار خود به میزان قابل توجهی از وزنتان می‌کاهد.

2. سعی کنید به خود بگویید که می‌خواهید متناسب باشید نه اینکه لاغر باشید. فکر کردن به اینکه می‌خواهید لاغر شوید ایجاد محدودیت در خوردن و فعالیتهای بدنی سخت را افزایش می‌دهد.

3. روزانه 5 وعده غذایی سبک میل کنید. کاسه ای برای خود بگیرید که به اندازه دو کف دستتان گنجایش داشته باشد و در هر وعده به اندازه یک کاسه غذا میل کنید. خوردن غذا به دفعات متوالی در روز به شما کمک می‌کند تا در طول روز احساس گرسنگی نکنید.و در وعده‌های بعدی زیاد نخورید.

4. سعی کنید آخرین وعده غذایتان دیرتر از ساعت 7 شب نشود.

5. شکر و شکلات و نوشابه را از رژیم غذایی خود حذف کنید. به جای شکلات برگهای تازه نعناء یا چوب دارچین بجوید. از عسل به جای شکر استفاده کنید.

6. از کربوهیدراتهای مرکب استفاده کنید ودر طول روز سعی کنید از میوه‌ها و سبزی‌های تازه استفاده کنید. از لبنیات کمتر استفاده کنید زیرا بیشترمحصولات لبنی دارای چربی‌های اشباع شده فراوان می‌باشند و وقتی این چربی‌ها بمقدار زیاد مصرف شوند برای سیستم قلبی عروقی مضر است. از لبنیات کم چرب یا بدون چربی استفاده کنید. از غذاهای پر چرب و سرخ شده پرهیز کنید.


7. روزانه حداقل 180 سانتی متر مکعب آب بنوشید. آب گرم خالص را مثل چایی بنوشید بدون چای و شکر. همچنین چای دم کرده با لیمو بنوشید.

8. روزانه حداقل یک وعده سوپ بخورید. یک سوپ کم نمک هم به بدن مایعات کافی می‌رساند وهم به دفع مواد سمی از بدن کمک می‌کند. مطالعات نشان داده کسانی که در طول روز از حداقل یک وعده سوپ استفاده می‌کنند، به نسبت دیگران با همان میزان کالری مصرفی، وزن بیشتری کم می‌کنند.

9. 30 دقیقه پیاده روی در طول روز تاْثیر شگفت انگیزی در متابولیسم و سوخت و ساز بدن دارد. در زمان صبح یا 2 ساعت قبل ازخواب در شب، بهترین زمان برای پیاده روی می‌باشد. می‌توانید یک وعده از پیاده رویتان را با تای چی یا یوگا جایگزین کنید.


 کاهش چربی با ال کارنیتین(L-carnitine)
نوعی اسیدآمینه که در جگر یا کبد تولید میشود و می‌تواند در سوخت و ساز بدن به خصوص چربیهای اضافی مؤثرباشد. ال کارتینین همچنین در کاهش تری گلیسیریدها و افزایش کلسترون خوب خون نقش دارد که به این وسیله از قلب حفاظت می‌کند. منابع سرشار از ال کارتینین عبارتند از: گوشت، ماهی، مرغ، شیر، گندم و سویا.

 

منبع : آکا ایران

دستگاه ورزشی چگونه در رسیدن به وزن ایده آل به ما کمک  می کند؟

با استفاده از یک دستگاه ورزشی، می توانید روزانه کالری بیشتری مصرف کنید و بعد از گذشت چند هفته، علاوه بر کاهش وزن و شرایط وزن ایده آل، به فیزیک مناسب بدنی خود برسید. هر دستگاه ورزشی، کالری متفاوتی مصرف می کند. برای اطلاع از بهترین شیوه ورزش برای لاغری و میزان کالری مصرفی هر دستگاه ورزشی، بر روی اسم هر یک از آن ها کلیک کنید.

میزان کالری مصرفی تردمیل ، دوچرخه ثابت ، فوتبال دستی ، میز بیلیارد ، میز پینگ پنگ ، دمبل ، دستگاه بدنسازی چند کاره و ایرهاکی را در ادامه مشاهده نمایید.

heart.webp 0

شما هم می توانید در مورد این مقاله نظر دهید

تعداد رای : 0 میانگین امتیاز : 0

نظرات کاربران در مورد این مقاله

no-photo.webp

sara

0
0
1392/07/09

از مطالب خوبتان ممنون.

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
0
0
no-photo.webp

کاربر

0
0
1392/07/09

یلی اطلاعات خوبی بود

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
0
0
no-photo.webp

پریسا

0
0
1392/07/08

ممنون

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
0
0
no-photo.webp

neda

0
0
1392/07/08

سلام ممنون از ایمیلهایی که در خصوص رژیمهای لاغری برایم می فرستید تمام این کارها را من انجام می دهم و رعایت می کنم ولی الان حدود سه هفته است با میزان کالری که برایم مشخص شده و انجام پیاده روی فقط یک کیلو وزن کم کرده ام نمی دانم چه کنم خسته می شوم

پاسخ آتی اسپرت : سلام ندا عزیز .... اصلا نگران نباشید و ناامید نشید ..... تغییرات وزنی برای بعضی ها زمان بیشتری میبره ..... به تلاشتون ادامه بدید که ان شالله به زودی به نتیجه دلخواهتون میرسید

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
0
0
no-photo.webp

الهام

0
0
1392/07/07

نکات بسیار مفید و قابل اجایی است.متشکرم آتي اسپرت

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
0
0
close.webp banner-diet.gif
upfooter
فروشگاه لوازم ورزشی تردمیل دوچرخه ثابت فوتبال دستی میز بیلیارد
میز پینگ پنگ ایرهاکی صندلی ماساژور ماساژور پا
Top