10 روش تاثیرگذار در کاهش فشار خون

whatsapp-share facebook-share telegram-share

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

ورود مقاله: 1394/08/04
person.webp 5457
heart.webp 0

هرچند فشار خون بالا ممکن است علائم ظاهری نداشته باشد اما مهمترین پیامدهای آن حمله قلبی و سکته مغزی و در کنار آن بروز نارسایی کلیوی است. اگر شما چاق هستید، می ‌توانید با کاهش وزن و اعمال کردن چندین تغییر کوچک در زندگی خود، فشار خون خود را پایین بیاورید.

 


1- اولین و البته راحت ترین راه، قدم زدن است. انجام حرکات ورزشی روزانه به مدت 30 دقیقه و در هر روز حتی به مدت 4 الی 5 روز در هفته می‌تواند فشار خون بالا را تا حد زیادی کنترل کند که با تداوم این برنامه، افراد مبتلا به این بیماری می‌توانند بسیاری از داروهای خود را حذف کنند و به جای آن با برنامه ‌های کوتاه مدت ورزشی هوازی یا ایروبیک، فشار خون بالای خود را کنترل کنند

2- کشیدن نفس عمیق می تواند کمک به سزایی به کاهش فشار خون شما کند. صبح بعد از بیدار شدن از خواب و شب ها قبل از رفتن به رخت خواب به 5 دقیقه نفس عمیق بکشید تا اکسیژن کافی وارد رگ های شما شده و فشار خون شما تنظیم شود.

3- پتاسیم یک ماده معدنی ضروری برای مقابله با تاثیرات بد سدیم روی فشار خون است. میوه‌ها و سبزیجات غنی از پتاسیم هستند، سعی کنید سیب زمینی شیرین، گوجه فرنگی، آب پرتقال، موز، نخود فرنگی و کشمش را به رژیم غذایی روزانه خود بیافزایید.

4- نمک بزرگترین دشمن تمام بیماران فشار خون است. یکی از بزرگترین عاملان به وجود آمدن این بیماری نمک است پس باید در مصرف آن دقت لازم را داشته باشید و همچنین سعی کنید کمتر از آن استفاده کنید.

5- شکلات های تلخ منابع خوبی از ویتامین ها و همچنین مکمل های بدن هستند. محققان به این نتیجه رسیده اند که افرادی که بیشتر از شکلات تلخ استفاده می کنند رگ های خونی بسیار منعطف تری دارند و همچنین جریان خون در بدن آن ها روان تر است.

6- یکی از روش های بسیار آسان و البته کاربردی برای کاهش فشار خون نوشیدن چای در طول روز است. دانشمندان پی برده اند افرادی که روزانه از سه لیوان چای استفاده می کنند کمتر دچار بیماری فشار خون می شوند و رگ های بازتری دارند. نوشیدنی ‌های گیاهی برای کاهش فشار خون مفید هستند. چای سبز از جمله این چای هاست که در کاهش فشار خون موثر است.

7-
کار و مشغله های روزانه خودتان را کمتر کنید تا دچار استرس نشوید. یکی از دلایل به وجود آمدن فشار خون استرس است و البته کمتر کردن کار می تواند از این استرس نیز بکاهد و شما دیگر به فشار خون دچار نخواهید شد.

8- شاید بسیار عجیب به نظر برسد اما افرادی که در خواب خروپف می کنند بیشتر دچار فشار خون می شوند. این افراد باید سریع تر به پزشک مراجعه کنند. خروپف باعث می شود تا راه نفس شما تنگ شده و سپس فشار خون شما بالا می رود.

9- سویا یکی از موادی است که می تواند به شما در کاهش فشار خون کمک به سزایی کند. خوردن شیر سویا و یا استفاده از آن در غذا از جمله راه های استفاده از سویا است.

10- از مصرف الکل پرهیز کنید. چون مصرف این نوشیدنی سبب افزایش فشار خون می‌شود.

نکته : در انتها نیز مانند درمان هر بیماری دیگر ورزش را فراموش نکنید و البته توجه خاصی به میزان فشار خون تان همیشه داشته باشید.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

دستگاه ورزشی چگونه در رسیدن به وزن ایده آل به ما کمک  می کند؟

با استفاده از یک دستگاه ورزشی، می توانید روزانه کالری بیشتری مصرف کنید و بعد از گذشت چند هفته، علاوه بر کاهش وزن و شرایط وزن ایده آل، به فیزیک مناسب بدنی خود برسید. هر دستگاه ورزشی، کالری متفاوتی مصرف می کند. برای اطلاع از بهترین شیوه ورزش برای لاغری و میزان کالری مصرفی هر دستگاه ورزشی، بر روی اسم هر یک از آن ها کلیک کنید.

میزان کالری مصرفی تردمیل ، دوچرخه ثابت ، فوتبال دستی ، میز بیلیارد ، میز پینگ پنگ ، دمبل ، دستگاه بدنسازی چند کاره و ایرهاکی را در ادامه مشاهده نمایید.

heart.webp 0

شما هم می توانید در مورد این مقاله نظر دهید

تعداد رای : 0 میانگین امتیاز : 0

نظرات کاربران در مورد این مقاله

close.webp banner-diet.gif
upfooter
فروشگاه لوازم ورزشی تردمیل دوچرخه ثابت فوتبال دستی میز بیلیارد
میز پینگ پنگ ایرهاکی صندلی ماساژور ماساژور پا
Top