6 توصیه برای انتخاب دستگاه تصفیه هوای مناسب

whatsapp-share facebook-share telegram-share

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

ورود مقاله: 1394/07/28
person.webp 4178
heart.webp 0

مسئله ای که در انتخاب یک دستگاه تصفیه هوا مهم است، تعداد و نوع فیلتر های درون دستگاه تصفیه هوا است.امروز با توجه به افزایش آلودگی هوا در كلان شهر ها كه ناشی از دود كارخانه ها، سوخت خودرو ها، سوخت گاز طبیعی، دود سیگار و ... و افزایش ریزگرد ها در برخی از شهر ها، استفاده از دستگاه های تصفیه هوا بیش از پیش افزایش یافته است.

 


1- ظرفیت تصفیه دستگاه تصفیه هوا:
ظرفیت تصفیه دستگاه تصفیه هوا همان حجم جریان هوایی است كه در یك زمان مشخص از فیلترها عبور كرده و بعنوان هوای تصفیه شده از دستگاه خارج می شود. این ظرفیت عموما با واحد متر مكعب بر ساعت M3/h نشان داده می شود. اما جهت درك بهتر مصرف كننده، ظرفیت دستگاه تصفیه هوا با توجه به حجم یا مساحت محیط مورد استفاده بیان می شود. و خریدار می تواند با توجه به حجم یا مساحت مكان مورد نظر، دستگاه خود را انتخاب كند.  در این مورد با فروشنده آگاه مشورت كنید.

2- دقت دستگاه، تعداد و نوع فیلتر های دستگاه تصفیه هوا:
مسئله مهمی كه در انتخاب یك دستگاه تصفیه هوا مهم است، تعداد و نوع فیلتر های درون آن است. فیلتر هایی كه در دستگاه های تصفیه هوا استفاده می شوند هر كدام با توجه به مواد تشكیل دهنده و تكنولوژی ساخت، توانایی حذف بخشی از ناخالصی های موجود در هوا را دارند و اكثرا استفاده چندین نوع از این فیلتر ها در یك دستگاه منجربه تصفیه كامل هوا می شود. اگر مصرف كننده از وجود یك نوع ناخالصی در هوا آگاه است باید بداند كدام نوع فیلتر توانایی حذف آن را دارد و این فیلتر در كدام نوع از دستگاه تصفیه هوا وجود دارد.

3- امكانات و مشخصات فنی دستگاه تصفیه هوا:

دستگاه های تصفیه هوا ممكن است دارای امكانات مختلفی جهت كنترل بهتر و راحتی مصرف كننده داشته باشند. از قبیل:

- سنسور و نمایشگر كیفیت هوا
- ریموت كنترل از راه دور
- تایمر
- سنسور نور
- قابلیت كنترل سیستم های مختلف دستگاه مانند: ازن، UV، یونایزر كه وجود هر كدام قابلیتی برای دستگاه محصوب می شود.
- میزان مصرف برق: توان مصرفی به وات W
- هوشمند یا غیر هوشمن بودن دستگاه: دستگاه های هوشمند دارای حالت اتومات می باشند كه در این حالت دستگاه با توجه به میزان آلودگی موجود در هوا دور فن را زیاد یا كم می كند. وقتی هوا كاملا تصفیه شد دور فن در كمترین حالت خود قرار خواهد گرفت. در این دستگاه ها امكان تغییر دادن دور فن بصورت دستی هم امكان پذیر است.

- تعداد دور های فن: یك دستگاه تصفیه هوا ممكن است چندین دور فن داشته باشد ولی هوشمند و حالت اتومات نداشته باشد. كه در این صورت دور فن بصورت دستی تغییر خواهد كرد.

- سطح صدا: با واحد دسی بل db نشان داده می شود و در دور فن های مختلف، متفاوت خواهد بود.
- همچنین اگر ابعاد و وزن دستگاه برایتان اهمیت دارد آنها را نیز بررسی كنید.

4- برند و فروشنده:
مسلما هر چه برند، فروشنده یا شركت مورد نظر معتبرتر باشد الویتی برای انتخاب و خرید می باشد. اعتبار سنجی را شاید بتوان از سابقه، گستردگی دایره فعالیت، امكانات، كادر فنی خدمات و ... مورد بررسی قرار داد.

5- استاندارد ها:
یكی از معیارهای انتخاب اجناس استانداردها می باشند. سازمان های استاندارد، كارشناسانی برای ارزیابی جنبه های مختلف كیفی اجناس بوده و مجوزهای لازم را صادر می كنند.

6- خدمات پس از فروش:
یكی از موارد مهمی كه حتما موقع خرید دستگاه تصفیه هوا باید مورد توجه قرار داد خدمات و پشتیبانی آن محصول است. یك دستگاه تصفیه هوا هر چه قدر هم از لحاظ فنی و امكانات خوب و قوی باشد اگر هدف استفاده بلند مدت است پس از مدتی نیاز به تعویض فیلتر و گاها سرویس خواهد داشت. پس بهتر است دستگاه را از جایی تهیه كنیم كه دارای خدمات پس از فروش بوده و فیلتر های لازمه را عرضه می كند.

منبع : آتي اسپرت

دستگاه ورزشی چگونه در رسیدن به وزن ایده آل به ما کمک  می کند؟

با استفاده از یک دستگاه ورزشی، می توانید روزانه کالری بیشتری مصرف کنید و بعد از گذشت چند هفته، علاوه بر کاهش وزن و شرایط وزن ایده آل، به فیزیک مناسب بدنی خود برسید. هر دستگاه ورزشی، کالری متفاوتی مصرف می کند. برای اطلاع از بهترین شیوه ورزش برای لاغری و میزان کالری مصرفی هر دستگاه ورزشی، بر روی اسم هر یک از آن ها کلیک کنید.

میزان کالری مصرفی تردمیل ، دوچرخه ثابت ، فوتبال دستی ، میز بیلیارد ، میز پینگ پنگ ، دمبل ، دستگاه بدنسازی چند کاره و ایرهاکی را در ادامه مشاهده نمایید.

heart.webp 0

شما هم می توانید در مورد این مقاله نظر دهید

تعداد رای : 0 میانگین امتیاز : 0

نظرات کاربران در مورد این مقاله

close.webp banner-diet.gif
upfooter
فروشگاه لوازم ورزشی تردمیل دوچرخه ثابت فوتبال دستی میز بیلیارد
میز پینگ پنگ ایرهاکی صندلی ماساژور ماساژور پا
Top